واکنش سردار رادان به نامه تولیدکنندگان پوشاک درباره قاچاق کالا

فرمانده کل انتظامی در پاسخ به نامه تولیدکنندگان پوشاک درباره قاچاق کالا گفت: در ابتدا باید با سرشاخه‌ها برخورد شود و بعد با مغازه‌هایی که این کالاها را عرضه می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسئله قاچاق پوشاک یکی از بزرگترین معضلات تولیدکنندگان پوشاک است؛ این تولیدکنندگان اخیراً در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه روند فعلی و عدم مبارزه جدی با پوشاک قاچاق، حدود یک میلیون اشتغال و ۱۰۰ هزار واحد صنعتی در خطر تعطیلی هستند.

بیشتر بخوانید:

پوشاک دست دوم بلای جان تولیدکنندگان ایرانی

سند

سند

مردادماه امسال بود که سردار احمدرضا رادان در نخستین همایش پلیس امنیت اقتصادی اعلام کرد که سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان کالا است و مبارزه با جرایم اقتصادی کلان به ویژه کالای قاچاق در مبادی رسمی و غیررسمی در تمام نقاط کشور (از جنس سازمان یافته و کلان) جزو اولویت‌های ماموریت‌های فراجا است.

اول برخورد با سرشاخه‌های قاچاق بعد مغازه‌ها

 سردار احمد رضا رادان؛ در واکنش به نامه تولیدکنندگان پوشاک اظهار کرد: حوزه قاچاق و برخورد با کالای قاچاق یک زنجیره است که باید به این زنجیره توجه و سرچشمه‌های اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کرد.

وی افزود: بعد از اینکه سرچشمه اصلی قاچاق شناسایی شد باید به سراغ محل‌هایی رفت که از سمت سرچشمه‌ها تغذیه می‌شوند.

فرمانده کل انتظامی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه چرا پلیس با عرضه کالای قاچاق در مغازه‌ها برخورد نمی‌کند و اولویتش را این موضوع قرار نمی‌دهد، بیان کرد: اگر سرچشمه‌ها را رها کنیم و فقط محل تغذیه (مغازه‌ها) را بگیریم، کار درستی نیست چراکه در این صورت پرونده‌هایی تشکیل می‌شود که شاید هیچگاه به نتیجه نرسد.

سردار رادان گفت: تمرکز پلیس بر سرچشمه‌ها است تا بتواند از ریشه و اساسی با مقوله قاچاق برخورد کند، اما اینکه پلیس بر سرشاخه‌ها تمرکز دارد بدین معنی نیست که عرضه کالای قاچاق در مغازه‌ها مشکلی ندارد و پلیس با آنها برخورد نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =