به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از سال ۱۳۸۳ به این سو، سه موضوع مهم اجرای «رتبهبندی»، «سنجش صلاحیتها» و «نظام پرداخت معلمان» با عناوین مختلف در مراجع گوناگونی همچون مجلس شورای اسلامی، هیئت وزیران، شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی آموزش و پرورش مطرح بود و بهصورت یک مجموعه بارها به دولت (آموزش و پرورش) تکلیف شد، اما بهصورت مطلوب و اثربخش به اجرا در نیامد.
بیشتر بخوانید:
خبر مهم نوری درباره رتبه بندی معلمان
آخرین اقدام در راستای اجرای نظام رتبه بندی معلمان، تصویب لایحه رتبهبندی معلمان در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۹ بود که کلیات آن در هجدهم خردادماه سال جاری در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید و پس از بررسی دو شوری آن، گزارش شور دوم در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت.
علی نیکزاد اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش موظف شده تا در کنار اعمال آخرین مدرک تحصیلی در رتبهبندی معلمان، به صورت دقیق و سریع این احکام مربوط به رتبهبندی را اعمال کرده و برای معلمان ارائه کند.
وی با بیان اینکه در هفته جاری در کنار پیگیری رتبهبندی معلمان و اجرای دقیق آن، سعی کردیم تا عمده مشکلات استان را نیز پیگیری کنیم، تصریح کرد: از طریق نمایندگان مجلس سعی بر این است تا تأمین قیر رایگان و سهمیهای به صورت حواله انجام شده و طرحها و پروژههای عمرانی در فصل کاری به سرانجام برسد.
انتهای پیام/
نظر شما