تجربه موفق تولید بار اول اقلام راهبردی نظیر کاتالیست موجب خودکفایی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: تجربه موفق تولید بار اول اقلام راهبردی نظیر کاتالیست، توجه و اعتماد به تولید اولی ها در حوزه تجهیزات و ابزارآلات صنعت نفت وگاز را به همراه داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، لطف الله سیاهکلی در مورد لزوم حمایت از تولید بار اول در حوزه تجهیزات صنعت نفت ‌وگاز گفت: ما باید کشورمان را به سمت خودکفایی ببریم که خوشبختانه در این مسیر گام های نیز برداشتیم و آلان هم قانون دانش بنیان به تولید اولی‌ها کمک می‌کند که در مناقصه ها برنده شوند قبلا حتی نمی توانستند در مناقصه ها شرکت کنند چون تولید اولی بودند و نمره فنی شان کم می شد و می باختند حالا قانون آمده است و به مسئولان اجازه داده است که اینها در مناقصات حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد:  این تولید اولی باید عرضه و تقاضا را  تنظیم کنند یعنی عرضه اش اینقدر باشد که تقاضا را پاسخ دهد اینجا دیگر مدیریت مهم است. ضمن اینکه باید از تولید اولی‌ها استفاده کنند کمبود آن را واردات انجام دهند و  این پلکانی باشد یعنی واردات به گونه ای با تولید تنظیم کند که پلکانی کاهش یابد.در عرضه و تقاضا باید  تولید پلکانی بالا برود و واردات هم پلکانی کم شود نمی شود.

وی ادامه داد: ما در حوزه تجهیزات و ابزارآلات صنعت نفت و گاز هم قابلیت های زیادی داریم و هم نیازهای فراوانی داریم حتما باید به دانش‌بنیان ها در حوزه نفت وگاز اعتماد و توجه شود و اگر توجه شود ما می توانیم در چند سال آینده به جاهای خوبی در حوزه خودکفایی برسیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطر نشان کرد: تجربه موفق تولید بار اول اقلام راهبردی نظیر کاتالیست، توجه و اعتماد به تولید اولی ها در حوزه تجهیزات و ابزارآلات صنعت نفت وگاز را به همراه داشته است که علاوه بر دانش بنیان شدن این صنعت، ما را در این حوزه به خودکفایی می رساند و موجب خنثی کردن تحریم های ممنوعیت فروش اقلام راهبردی به صنایع کشور خواهد شد. تجهیزات و ابزارآلات در حوزه صنعت نفت وگاز نیاز کشورهای منطقه است و ما به کمک تولید بار اول تجهیزات صنعت نفت، می توانیم صادرات فنی مهندسی و خدمات و تکنولوژی نیز داشته باشیم و قطعا در این حوزه موفق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این حوزه ای است که قابلیت زیادی از نظر نیروی انسانی  داریم و سیاست حاکمیت نیز حمایت از این دانش بنیان و تولید بار اولی ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =