کسب مقام نخست هسته فناور واحد اردبیل

 ایده نواورانه شرکت زهر دارو اکسیر جان از هسته های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل موفق به کسب مقام نخست " رویداد فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر دانش بنیان"  شد.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی اردبیل، بابک پردل رئیس مرکز رشد این دانشگاه گفت: ایده نوآورانه مکمل فراسودمند محافظت در مقابل هایپر گلایسمی که توسط شرکت فناور زهر داروی این مرکز ارایه شده بود در انتهای یک رقابت سنگین بین 62 ایده ارایه شده، مقام نخست را به خود اختصاص داد.

پردل با بیان اینکه این دومین جایزه این شرکت در ماه جاری برای ایده های برتر بوده است ادامه داد: این رویداد به مدت دو روز در سیزدهم و چهاردهم اسفند و توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و با همکاری پارک علم و فناوری استان اردبیل برگزار شد و به پنج تیمی که بیشترین امتیاز را از داوران اخذ کرده بودند جوایز ارزشمندی اعطا شد و همچنین این ایده ها به رویداد کشوری راه پیدا کرد.

محمد ضعیفی زاده مدیر این شرکت فن آور نیز گفت: تیم زهر دارو اکسیر جان را کاظم نجاتی، مهدی محمدی، بابک احدزاده و خانم‌ها نرگس رجب وند، دریا نورانی، مریم نوازش تشکیل می دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مورد اهمیت ایده خود گفت: محصول مورد نظر به صورت مکمل غذایی دارویی با فرمولاسیون نو آورانه است که از شبه قندها بعنوان  محرک ثانویه  تولید انسولین. آنتوسیانین ها تشکیل شده است. این ترکیب به عنوان محافظ چشم و شبکیه چشم و پلی فنلها برای محافظت اندام ها در مقابل قند بالا می باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1173945

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =