انتظار بی‌پایان جاماندگان سهام عدالت/ وعده مسئولان چه زمانی محقق می‌شود؟

جاماندگان سهام عدالت پس از وعده‌های خبرهای متعدد مسئولان درباره اختصاص این سهام، همچنان در انتظار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در سالی که گذشت خبرهای زیادی از اختصاص سهام عدالت به جاماندگان منتشر شد، جاماندگانی که همچنان در انتظار سهام عدالتشان هستند. اما این در حالی است که بعد از انتشارهای خبرهای متعددی از اختصاص سهام عدالت به جاماندگان قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی ۲۸ اسفند در صفحه شخصی خود نوشت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، تکلیف بودجه امسال بود و فعلا مشخص نیست در بودجه سال آینده چه تصمیمی در این مورد گرفته شود. اما امسال(۱۴۰۱)به دلیل مخالفت معاونت حقوقی ریاست جمهوری با پرتفوی مربوطه، این موضوع به نتیجه نرسید.

مصوبه جدید دولت درباره مشمولان جدید سهام عدالت ابلاغ شد

حسین قربان‌زاده با اشاره به تصویب و ابلاغ تخصیص سهام عدالت به جاماندگان عنوان کرد: طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل درخواست لغو آن از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی به هیات وزیران داده شده است.

همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی ۲۸ اسفند سال گذشته صراحتا اعلام کرد که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام به دلیل تصویب نشدن پرتفویی که برای جاماندگان در نظر گرفته شده بود منتفی شد.

وی درمود علت موضوع مذکور این توضیح را داد که موضوع پرتفوی جاماندگان سهام عدالت برای سومین مرتبه در هیات دولت مطرح شد و دوباره با واگذاری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی مس ایران به جاماندگان سهام عدالت موافقت نشد و در نتیجه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان منتفی شد. زیرا دولت دیگر سهام ارزنده‌ای با ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان ندارد که به جاماندگان سهام عدالت تخصیص دهد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص بحث تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفت: بر اساس قانون، بخشی از افرادی که زیرمجموعه نهادهای حمایتی بوده‌اند، مشمول سری دوم تخصیص سهام عدالت شدند که نزدیک به سه و نیم میلیون نفر هستند.

وی ادامه داد: پس از آنکه هیئت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی، ‌ سبد سهام برای عرضه به جاماندگان را مشخص کرد و فهرست اسامی دریافت‌کنندگان توسط نهادهای حمایتی اعلام شد، سازمان بورس از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، عملیات تخصیص سهام را انجام می‌دهد. جزئیات بیشتر باید توسط سازمان خصوصی سازی اعلام شود.

عشقی گفت: سود سهام عدالت شرکت‌های غیربورسی، نزدیک به سه سال بود واریز نشده بود که با همراهی دوستان و مصوبات شورای عالی بورس این سود به مجموع دریافتی سود شرکت‌های بورسی اضافه و در اسفند ماه پرداخت شد. در سال جاری تلاشمان این است همراه با سود شرکت‌های بورسی، این سود بازهم پرداخت شود.

طبق آمارهای گفته شده حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شدند که به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، بنابراین می‌توان گفت همچنان اعطای سهام عدالت به جاماندگان در هاله ای از ابهام قرار دارد و افراد همچنان در انتظار خبرهای جدید مربوط به این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سینا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      باز شروع شد هی میگن میدن بعد میگن نداریم نمیدن🤦🏻‍♂️
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      همه کارمندان لشگری و کشوری سهام عدالت گرفتن کارگران و وارثان انقلاب محروم بودن سهام ناعدالت اگه دولت سهام نداره باید از کسایی که دارن و تمکن مالی دارن کم کنه به بقیه که ندارن بده
    • قدرت اله IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      چرا دولت مردان ومسولین برای واریز سود سهام عدالت افراد تحت پوشش این همه دروغ می گویند بخدا ماگناه داریم این همه انتظار دروغین۹