دین و معارف اهل بیت نقطه قوت انقلاب اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی آن است که پرچم آن بر اساس دین و معارف ناب اهل بیت برافراشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: ما تنها در پرتو آموزه‌های دینی می‌توانیم به سعادت واقعی دست پیدا کنیم. آموزه‌های دینی بسته کاملی است که به تمام ابعاد وجود انسانی توجه دارد. اگرچه امروز گرفتاری نسل جوان و جامعه در حوزه مباحث شناختی با ضعف‌هایی رو به رو است اما نسبت به دوره‌های گذشته، سطح سواد و اطلاعات مردم بیشتر شده است. مبدا این مشکلات نفسانیات انسان است که او را به کارهای ناصحیح سوق می‌دهد.

 محبی افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت عالی برای تربیت نفس است. یک روزه‌دار کنترل خواسته‌های نفس خود را در فضای بیرون  تمرین می‌کند. روحیه طمع و گرایش بیش از حد به مادیات، جلوه‌های دنیوی و مانند آن موجب گرفتاری انسان‌ها شده و گاهی انسان نمی تواند این نفس را کنترل کند؛ لذا باید این ممارست را در برابر خواسته‌های نامشروع نفس قوی کند. روزه به معنای پرهیز کردن است به این منظور که در ماه مبارک رمضان با وجود تشنگی و گرسنگی از آب و غذایی که در اختیار دارید به امر الهی و حرمت ماه رمضان  پرهیز می‌کنید. این ممارست توانی را به انسان خواهد داد که وقتی در جامعه قرار گرفت طمع به اموال و ناموس دیگران نداشته باشد.

به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، اساس دین ما نماز، حجاب، خانواده و پرهیز از آلودگی‌های اخلاقی و نفسانی است. در واقع حقیقت حیات انسان، تعالی روح و ارزش های انسانی و آبادانی و سعادت دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: غرب تلاش می‌کند قدرت و توان دینی مردم ما را بگیرد. دشمن تحلیلی دارد که ما قبل از انقلاب و در طول سده‌های مختلف بر روی این کشور و کشورهای دیگر کار کردیم که آن‌ها را ضعیف و خودباخته نشان دهیم و به منابع انسانی، جغرافیایی و زمینی آن‌ها تسلط پیدا کنیم. اما چطور شد که با این همه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این انقلاب به پیروزی رسید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای زمین زدن انقلاب و برای ایجاد مانع برای پیشروی این انقلاب اسلامی، موانع سخت و سنگین ایجاد کردند، شخصیت‌های برجسته انقلابی را از ما گرفتند و جریان منافقین و جنگ تحمیلی را ایجاد کردند که جلوی حرکت ما را بگیرند.

محبی بیان کرد: قدرتی که باعث شده انقلاب اسلامی روی پای خود بایستد و روز به روز مقاوم‌تر شود به طوری که دشمنان خودش را نه تنها از کشور خود بلکه از منطقه دور کند و حتی باعث شده بعضی کشورها جرئت پیدا کنند که در مقابل نظام استکبار بایستند. کشورهایی مانند عربستان که برای حفظ بقای خود به قدرت‌های مستکبر تکیه کرده بودند، متوجه شوند که ایران، چین، روسیه و بعضی کشورهای نوپا  قدرت آینده این منطقه و جهان هستند.  اخیرا حتی رئیس جمهور فرانسه گفته که باید رابطه خود را در حوزه اقتصادی و سیاسی از آمریکا دور کنیم. آمریکایی که محور شرارت و در حال شکست و نابودی است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تاکید کرد: نقطه قوت انقلاب اسلامی آن است که پرچم آن بر اساس دین و معارف ناب اهل بیت برافراشته شده البته دشمن تلاش می‌کند که جایگاه قبلی و قدرت پوشالی خود را حفظ کند که این امر حاصل نخواهد شد مگر با تضعیف باورهای دینی جامعه ایرانی به خصوص نسل جوان.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1177644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =