فایده باورنکردنی کرونا برای افرادی که تیروئید دارند

فوق تخصص غدد گفت: اختلال عملکرد تیروئیدی در افراد مبتلا به کرونا معمولاً گذراست و بین چهار تا شش هفته بعد از ابتلا برطرف می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد امیدی، فوق تخصص غدد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره ارتباط کرونا با اختلال تیروئیدی گفت: ما در دوران همه گیری کرونا شاهد بروز اختلالات تیروئیدی در برخی افراد بودیم.

بررسی تاثیر جو بر تیروئید

او افزود: یک سری تغییرات در تست‌های تیروئیدی افراد مبتلا به کرونا دیده شد درحالیکه این افراد بیماری تیروئیدی نداشتند و لذا می‌توان گفت که این اختلالات تیروئیدی ناشی از داروها و شرایط بیماری و بستری شدن و حال عمومی بیمار بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: اختلال عملکرد تیروئیدی در افراد مبتلا به کرونا معمولاً گذراست و بین چهار تا شش هفته بعد از ابتلا برطرف می‌شود و بنابراین توصیه می‌شود که در زمان ابتلا به کرونا تست بیماری تیروئید گرفته نشود.

امیدی گفت: افرادی که بیماری تیروئید به ویژه کم کاری تیروئید دارند و قرص لووتیروکسین مصرف می‌کنند در صورت ابتلا به کرونا حتماً باید قرص را منظم و سرموقع مصرف کنند چون کمترین تغییرات در خوردن قرص ممکن است تست فرد را تحت تأثیر قرار دهد و فرد دچار اختلال عملکرد تیروئید و علائم بالینی شود.

فوق تخصص غدد یادآور شد: شایع ترین اختلالی که کرونا و دیگر بیماری‌های حاد تنفسی در عملکرد تیروئید ایجاد می‌کند التهاب ویروسی تیروئید است.
وی با بیان اینکه علائم بالینی کرونا در افرادی که کم کاری و یا پرکاری تیروئید دارند با افراد عادی متفاوت نیست گفت: فقط تعداد کمی از بیماران کرونایی هستند که با علائم تب و لرز و بدن درد و درد پایین گردن دچار التهاب ویروسی تیروئید می‌شوند و البته مصرف آنتی بیوتیک هم لازم نیست.

امیدی متذکر شد: اینطور نیست که افراد مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های ویروسی باشند لذا نیاز به مراقبت خاصی نیست اما فقط باید قرص تیروئید را منظم و سرموقع مصرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =