تاکید امارات برای ارتقای همه‌جانبه روابط با ایران

مقامات وزارت خارجه امارات در دیدار علی باقری بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه‌جانبه روابط با ایران تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه امرپز (سه‌شنبه) ۲۳ خرداد در سفر به امارات عربی متحده با «انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس کشور امارات و «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

تشکیل ائتلاف دریایی ایران،‌ عربستان و امارات

در این دیدارها، معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تعامل نامحدود و همه‌جانبه با همسایگان، رایزنی مستمر سیاسی بین مقام‌های وزارت ‌خارجه‌های دو کشور را مهمترین عامل تحکیم روابط بین ایران و امارات خواند و تصریح کرد: امنیت و ثبات پایدار منطقه‌ای در گرو همکاری همه کشورهای منطقه برای توسعه و پیشرفت است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر کارآمدی سیاست همسایگی، اظهار داشت: پل دوستی و برادری که به همت کشورهای جنوب و شمال خلیج فارس در پرتو اراده سیاسی این کشورها ایجاد شده، چشم‌انداز روشنی از ثبات و توسعه را برای مردم منطقه پدیدار کرده است.

باقری ایرانیان مقیم امارات را پشتوانه مستحکم و سرمایه معتبر برای روابط دوجانبه بین ایران و امارات خواند و برای حل و فصل مسائل و مشکلات آنها با طرف اماراتی رایزنی کرد.

در این دیدارها، دو مقام عالیرتبه اماراتی بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و تعمیق روابط اقتصادی را اولویت مناسبات دوجانبه دانستند.

در این سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در  ابوظبی و دبی، رمز پایداری روابط ایران و امارات در دوره جدید را تحکیم اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =