نظام آموزش مهارتی کشور جزیره‌ای مدیریت می‌شود

معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظام حوزه آموزش مهارتی کشور جزیره‌ای مدیریت می‌شود.

سید جلال موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعدد نهادهای سیاستگذاری در حوزه آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: یکی از مقولات مهم در حوزه آموزش مهارتی، سیاست‌گذاری و حکمرانی است. متاسفانه نظام حوزه آموزش مهارتی کشور جزیره‌ای مدیریت می‌شود.

توضیحات وزیر علوم درباره ادغام دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام‌نور

معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قصد ندارم بگویم باید نظام‌های آموزش مهارتی مانند داناه فنی‌وحرفه‌ای و علمی-کاربردی را با هم ادغام کنیم. چرا که وقتگیر و هزینه‌بر است؛ اما می‌توان سیاست‌گذاری را یکپارچه کرد.

وی گفت: مشکل این است که سیاست‌گذاران به تبع مدیران اجرایی نهادهای سیاست‌گذاری مختلفی ایجاد کردند. این مشکل قابل حل است و هزینه چندانی هم برای کشور ندارد. مدیریت و راهبری نهادهای سیاست‌گذار آسان‌تر است، چون ذی‌نفعان متعددی در آن دخیل نیستند.

موسوی با اشاره به این که ادغام یا انحلال نهادهای آموزش مهارتی راهکار مناسبی نیست، تصریح کرد: راهکار مناسب این است که در ابتدا نهادهای حوزه سیاست‌گذاری و نظارت را هماهنگ کنیم. در این راستا، باید میز مشترکی بین آن‌ها شکل بگیرد.

معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که جزیره‌ای عمل کردن، چالش‌های حوزه آموزش مهارتی را برطرف نمی‌کند. تجربه ۴۰ سال اخیر هم بیانگر همین موضوع است.

وی در پایان اظهار کرد: تعارض منافع مانع تشکیل میز مشترک بین نهادهای حوزه سیاستگذاری و هماهنگی آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =