کنکوری‌ها چشم انتظار اقدام شورای نگهبان/ طرح تاثیر قطعی معدل لغو می‌شود؟

پس از گمانه‌هایی که پیرامون رد «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو» می‌شود، داوطلبان کنکور چشم انتظار اقدام شورای نگهبان هستند تا طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها لغو شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حتی بعد از کنکور هم دست از تلاش برنمی‌دارند؛ چون فکر می‌کنند در حقشان ناعدالتی شده. کمپین تشکیل می‌دهند، در گروه‌های تلگرامی فعالیت می‌کنند و به امید خبر جدید، هر روز اخبار پیرامون کنکور را در تمامی رسانه‌ها رصد می‌کنند.

درخواست لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ / مطالبه کنکوری‌ها از مجلس ادامه دارد

«تاثیر قطعی معدل» مشکل برخی از کنکوری‌های امسال است، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر مثبت معدل در کنکور باید به سمت تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه برود. تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱، ۴۰ درصد بود؛ اما در کنکور ۱۴۰۲ این تاثیر ۴۰ درصدی باید از مثبت به قطعی تبدیل شود و تا سال ۱۴۰۳، به ۶۰ درصد تاثیر قطعی برسد. تمام حرف داوطلبان و البته برخی کارشناسان این است که هم‌اکنون زیر قطعی شدن تاثیر مثبت معدل در مدارس وجود ندارد.

کنکوری‌ها بر این باور بودند که در نظر گرفتن تاثیر قطعی معدل ناعادلانه است. تقلب در امتحانات نهایی مهم‌ترین موضوعی بود که داوطلبان نسبت به آن اعتراض داشتند و بر این باور بودند که تقلب در امتحانات نهایی منجر به بالا رفتن نمرات و معدل دانشجویان می‌شود؛ به‌طوری که ۰.۲۵ نمره هم در سرنوشت آنان تاثیر گذار است و ممکن است رتبه‌شان را چند ده نفر جابه‌جا کند.

یکسان نبودن سطح آموزش در سطح کشور از جمله موارد مورد اعتراض کنکوری‌ها بود. طبیعتاً سطح آموزش در پایتخت با نقاط مرزی یا محروم کشور متفاوت است. شرایط متفاوت حوزه‌های امتحانی نیز از دیگر موضوعاتی بود که داوطلبان مطرح کردند. ممکن است سختگیری‌های یک حوزه امتحانی نسبت به حوزه دیگر بیشتر یا کمتر باشد، بنابراین شرایط برگزاری آزمون در سراسر کشور یکسان نبود، این موضوع می‌تواند بر نمره امتحانات دانش‌آموزان تاثیر گذار باشد.

تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های امتحان از دیگر موضوعاتی بود که در فضای مجازی هم حسابی سر و صدا کرد. تصویری که از نمرات متفاوت ۳ تصحیح کننده منتشر شد، به خوبی بیانگر این موضوع بود. 

تنها کنکوری‌ها به ماجرای تاثیر قطعی معدل معترض نبودند، بلکه هامون سبطی دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به مواردی مانند تقلب، یکسان نبودن سختگیری حوزه‌های امتحان و تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های امتحانی، از مجلس خواست از اجرای طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال جلوگیری کند.

ایسکانیوز پیشتر با گزارش‌های متعدد درخواست کنکوری‌هایی که خواهان لغو  تاثیر قطعی معدل را منتشر کرد. سخنگوی دولت با بیان اینکه مشکلات پیش آمده در سال اول اجرای مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری طبیعی است گفت: مزیت این روش این است که سوالات از منابع درسی طرح می‌شود و دانش آموزان مناطق محروم که به برخی کلاس‌های کنکور، روش‌های تست‌زنی و ... دسترسی ندارند می‌توانند در رقابت برابری قرار بگیرند.

علی بهادری‌ جهرمی سخنگوی دولت 30 خرداد ماه با بیان اینکه مشکلات پیش آمده در سال اول اجرای مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری طبیعی است گفت: مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این باره روشن است و تکلیف دولت را نیز مشخص کرده است. مزیت این روش این است که سوالات از منابع درسی طرح می‌شود و دانش آموزان مناطق محروم که به برخی کلاس‌های کنکور، روش‌های تست‌زنی و ... دسترسی ندارند می‌توانند در رقابت برابری قرار بگیرند.

کنکوری‌ها همچنان منتظر «طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو» هستند. طرحی که با هدف اصلی برداشتن تأثیر قطعی معدل و برگرداندن تأثیر مثبت معدل که قبلاً وجود داشته، تدوین شده اما در حال حاضر گمانه‌زنی‌هایی پیرامون رد این طرح توسط شورای نگهبان مطرح می‌شود.

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایسکانیوز اعلام کرد: احتمال می‌رود این طرح در صورت تصویب نهایی از سوی شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شود و به مرحله اجرا نرسد.

وی به داوطلبان و خانواده‌های آنان توصیه کرد منتظر تصویب این طرح نباشند و همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ملاک قرار دهند. در حالی که هنوز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا و آسیب‌شناسی نشده، بعید به نظر می‌رسد دوباره یک قانون و مصوبه جدیدی مطرح شود. 

حال داوطلبان چشم امیدشان به شورای نگهبان یا هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص نظام است، به امید آنکه تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها لغو شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 80
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کنکوری IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      بخاطرخدا تاثیرقطعی معدل را لغوکنید ، این مصوبه باعث ناامیدی و افسردگی قشرجوان شده لطفاهرچه سریعتر اقدامی انجام دهید عدالت را برقرارکنید بالغومصوبه شورا
      • ناشناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        5 0
        همینجور که سنگ میدازین جلو راه ما. انشالله همین سنگ ها بزرگترش بیفته جلو راهتون..... پیرزن ها و پیرمردها رو دارن میگرن سرکار حتی دیپلمم نداشتن مدرسه ها شده پر از معلم های بی سواد که هیچی حالیشون نیست ولی جوان ها باید توخونه بخوابن این خود شمایید که دارید میفرستیدشون تو راه خلاف نه اونا.
    • امید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      این مصوبه ظالمانه و نابود کننده اموزش کشور است. حق های بسیاری پایمال میشود و اینده بچهای مناطق محروم سیاه خواهد شد. باید زودتر لغو و حذف شود و دیگر چنین مصوبات غیرکارشناسی تکرار و تصویب نشود. افراد دخیل در چنین مصوباتی هم پای میز محاکمه کشانده شوند و مجازات شوند.
      • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
        همه ضرر میکنن چه محروم چه برخوردار. تقلبا و تصحیح سلیقه ای و عدم امکان مقایسه تراز سالهای مختلف و ... فقیر و غنی نمی شناسه،بی عدالتی همه رو گرفتار میکنه.
    • مالک فدائی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      مگر این مصوبه ها برای راحتی ما نیست ؟ ما اگر نخواهیم این مصوبه های پرجور و ظلم رو نپذیریم باید که را ببینیم ؟ کل دنیا بدانند که ما خواستار تاثیر مثبت معدل و بازگشت عمومی ها هستیم وسلام
      • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
        مصوبه باید اجرابشه خواستاراجرای مصوبه شورای عالی انقلاب هستیم
    • کنکوری IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      63 90
      این طرح نه خلاف قانون است نه خلاف شرع الان کجای این طرح مشکل داره که این نماینده میگه شورای نگهبان رد می‌کنه ؟ شما یک ایراد رو مطرح کنید از تقلب بگذریم تصحیح سلیقه ای دیگه قابل توجیه نیست با حذف عمومی کنکور از کنکور بودن به المپیاد تبدیل میشه شاهد سوالات خارج از چارچوب کتاب درسی هستیم یعنی سوالاتی داشت که تو ریاضی از مطالب خارج از کتاب طرح شده بود.
      • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
        1 2
        شما خودت اصلا کنکور دادی
      • سعید DE ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        5 0
        لعنت بر مافیای معدل که با پول دادن به افرادی مثل شما سعی در اجرای طرح ظالمانه خودشون دارن این پولا واقعا خوردن ندارد، داوطلب منطقه محروم پول دو میلیونی ترمیم معدل را نداااارد مثل شما بچه پولدار نیست بره ترمیم معدل کنه روز قیامت چه جوابی داری به این قشر مظلوم؟؟؟؟!!!
      • نسترن IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        5 0
        عزیزم برو کنکور امسالو بررسی کن خوب ریاضی تجربی و انسانی سخت ترین کنکور درس ریاضی در این رشته ها بوده یا واقعا نمیدونی داره چ اتفاقی افتاده یا خودتو زدی به نفهمیدن بعدشم نمره 20 سال 98 با 20 امسال میدونی چ فرسنگ ها فاصله هست تو تصحیح ورقه ها کسی زیاد ندیدم 20 شده باشه از هرکسی میپرسم حتی ترمیم هم نا حقی هست حتی با تاثیر مثبتش چ برسه الان قطعی شده
      • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        11 16
        ایرادش اینه منی که گرفتم نوزده و تو ترمیم گرفتم نوزده و نیم از تویی که بار اول میگیری ده و تو ترمیم جشم بسته بیستش میکنی عقب میوفتم!فرصت ترمیم اگر چندبارش مجاز نباشه همون یکبارشم نباید مجاز باشه!
      • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
        0 0
        هم خلاف قانونه هم خلاف شرع از رواج امپریالیسم بگیر تا تضعیع حقوق داوطلبانی که در تعدادی از درسها از جمله تخصصیها نمرات بالایی دارند و در عمومیها نه
      • ماریا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
        0 0
        مثل حالت خیلی خوشه،دنبال یه دلیلی؟بهت میگم تادیگه اینقدرمغرورانه پافشاری روی اصل اشتباه نکنی،یکی ازبچه هادیپلمش وقبل تاثیرقطعی گرفت،وسال دیپلمش بیماربود،تمام درسهاروخراب کرد،نتونست همه روترمیم کنه ونمره خوب بگیره،چرا؟؟چون فقط یکباراجازه ترمیم میدن این عادلانه هست؟؟اصلایه دانش آموزبایداجازه داشته باشه حتی ده بارترمیم کنه،این قانون اونایعنی نمیخوان اجازه پیشرفت به بچه هابدن
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      من که بخاطر همین مصوبه امسالو از دست دادم و یه سال از عمر و جوونیم سر تصمیمات نابخردانه حروم و هدر شد ولی امیدوارم مصوبه همین امسال لغو بشه که دیگران به درد من دچار نشن
    • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      90 78
      تاثیر قطعی معدل فقط به کام پول دار ها شد خدا ازشون نگذره
      • فاطمه IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
        2 5
        چه ربطی داره کنکور به کام پولدار هاست نه تاثیر معدل
    • کنکوری منطقه محروم IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      88 81
      بخاطر خدا لغو کنین مصوبه ظالمانه رو‌ ما بچه فقیرا چه گناهی کردیم فقط امیدمون درس خوندن بود ک دارین با این مصوبه از ما میگیرینش ما که پول نداشتیم مدرسه های خوب و غیر دولتی درس بخونیم باید بریم بمیریم؟ مگ تمام مدرسه ها در یه سطح هست که معدل رو تاثیر دادین؟ بخاطر خدا لغو کنین
      • محمد حسن دین محمدی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
        من مطمئنم شما بچه محروم نیستی چون یکی از مهم ترین وجهان این طرح از حق نگذریم همین برقراری عدالت بود که شما واقعا تمامی سوالات رو میتونستی از روی کتاب پاسخ بدی
      • امید IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
        91 75
        معدل کاری به فقیر یاپول دار نداره اگر درس بخونی معدلت هم بالاست یه عده هستند کنکور قبول میشن بعد امتحان نهایی تشدید میشن اونجاست که حق دانش اموز زرنگ پایمال میشه من موافقم با نمره معدل در کنکور تاثیر داشته باشه
      • امیرحسین IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        28 5
        دادش شمایی که می گید با امتحان نهایی عدالت بر قرار میشه به نظر تو اونی که کنکور قبول میشه پا رو پا نشسته دَدَدم قبول ! نه عزیز دلم اونم تلاش کرده اونم از خوابش زده بعدشم کنکور از تکنیکیو فلان چنان گذشته سوالات مفهومی شدن یعنی چی ؟ یعنی اینکه تا تو متن کتابو نفهمی نمی تونی پاسخ بدی داداش گلم چیزی نمی دونی الکی خودتو دخالت نده (بخدا قسم منطقه محرومم هستم) حقمون خیلی ضایع شد تو مواردز که دوستان ذکر کردن خواهشمندم درستش کنید مثبت خیلی بهتره
      • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        18 0
        حق با شماست من خودم معدل دبیرستانم هیچوقت کمتراز ۱۹نشد اما زمان امتحانات نهایی مشکل خیلی بزرگی واسم پیش اومد و نتونستم درس بخونم تلاشمو کردم اما خیلی خیلی افت کردم معدل دیپلم من شد ۱۲/۹۵و دوباره پیش دانشگاهی ک بودم برگشتم رو معدل ۱۹،من خودم تربیت معلم قبول شدم ولی راضی نیستم هدفم پزشکی بود میخواستم انصراف بزنم و بخونم برای پزشکی اما با توجه به شرایطی که گذاشتن کلا از اینکار منصرف شدم و تاهمیشه آرزوی پزشکی با من میمونه
      • GB ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        4 0
        اونایی که طرفدار مصوبه هستن بگن ببینم چطوری میشه توی دین محمدی با پارتی میای دهت رو بیست میکنی؟؟؟؟ آره جون خودت درس بخونی نمرت خوبه!!!!
    • امیر IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      82 94
      تورو به قرآن یک کنکور دادن ساده هم داغ به دل ما گذاشتید اصلا آموزش و پرورش زیرساخت برای آیت همه تاثیر قطعی اون هم ۵۰ درصد واقعا ناعدالتی است حجم تقلب در شهرستان ها بشدت بالاست
      • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        6 0
        بلخ فقیر وپولدار داشت.سوالات در سطح کتاب ومثل امتحانات نهایی سال‌های گذشته نبود.بسیارسخت وخارج از چها چوب کتاب بود.بچه پولدارها با انواع کتاب کار ومعلم خصوصی می تونند جبران کنند وجودشون رو برسونید. ولی آیا همه از این امکانات بر خوردارند؟معدل کاملا ظالمانه است چون همه در شرایط یکسان نیستند واین دور از عدالت اجتماعی است.امید بچه های مستضعف را نا امید نکنید.امسال بچه ها استرابون از هرسال خیلی بیشتر بود هم درگیر امتحانات نهایی وهم کنکور.این طرح باعث افزایش اضطراب واسترس دردانش آموزان می شود
    • امیری IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      84 79
      خواستار لغوش هستیم...
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      60 69
      بچه های امسال که خیلی ضرر کردن کدوم عدالت کدوم سوالات داخل کتاب همشون در حدی بودند که بچه ها نمره بالای ۱۴ نداشتن یه نفر به داد بچه هایی برسه که معدل براشون مهم تر از کنکور بوده اول زیر ساخت ها رو درست کنید معلمی که از همون اول سال با طرح چنین سوالاتی آماده کنن بچه ها رو نه اینکه خودشون هم مات و مبهوت ابراز نگرانی کنن
    • محمد حسن دین محمدی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      90 55
      به جان جدم این نظر من شهرستانی نیست این پویش من نیست این درخواست من نیست در خواست یه عده بچه پولداره که چشم ندارن ببینن بچه های معمولی هم میتونن جزو نفرات برتر بشن
      • ناشناس IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
        68 76
        قسم دروغ نخور. کجای این مصوبه به نفع طبقه محروم هست یعنی یک سری دانش آموزان مناطق محروم اومدن به تو گفتن که این مصوبه خوبه؟؟!!!! عجب !!! در زندگیت آدم باش همه چیز که کنکور نیست
      • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        19 0
        معلومه از همین روحانیون بی سواد هستی که الکی واسه. خودتون مصوبه طرح میکنین معلومه از خودشون هستی که آنقدر برات مهم نیست چون اینده ما مناطق محروم در خطر هست شما که واستون مهم نیست
      • امیرحسین IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        24 0
        داداش که ناشناسی من نمی دونم تو ذهن تو چیه یا تا بحال امتحان نهایی ندادی ......امتحان نهایی یه بلایی سر ما اورد تباهمون کرد یک ماه استرس داغونمون کرد اصلا نمرامونو می بینیم با اونی که خودمون حساب کردیم زمین تا اسمون فرق می کنه
      • شهرام IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        9 14
        من باور نمی کنم که تاثیر قطعی معدل خواسته بچه های شهرستان و طبقه محروم نباشه.به هر حال بدلیل حضور مدرسینی که تخصص آموزش تست زنی دارند در مدارس و آموزشگاههای تهران ودشهرهای بزرگ بدیهی است که ندارس خاص در تست زنی موفق تر هستند و در سال های قبل همین مدارس به بجه ها توصیه می کردند دروس ۱۲ ام را با تک ماده پاس کنند و فقط تست زنی را تمرین کنند. اینکه ادعا میشه تصحیح اوراق مشکل داشته منطقی نیست چدنکه ۳ یا ۴ نفر غیر مرتبط تصحیح کردند و امکان تبانی صفر است.در حوزه ها ی امتحان نهایی تقلب بسیار کمتر از تقلب ها در جلسه کنکور هست .اگر کسی کنکور را خوب زده مطمینن به راحتی قادر بوده که نمرات عالی از امتحان نهابی بگیره.بچه های مدارس ضعیف تحت حو سازی مافیای کنکور قرار نگیرند.
      • شهرام GB ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        5 18
        نیازی نیست کسی از طبقه محروم بگه که شرایط کنکور امسال به نفع طبقه محروم بود.عقل و منطق همین را نشان میده که کسایی که فقط تست میزنند و درسها را عمقی نمیخونن امسال ناراضی هستند.ای کاش امسال ۶۰ درصد تاثیر قطعی معدل را داشتیم تا مافیای کنکور بیشتر ضربه بخوره
      • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
        0 0
        خوب خوب خوب حالا که آمارها اومدن میتونی گفتت رو اثبات کنی؟ به جان جدم که تو از همون راهزنان مافیایی
    • کنکوری US ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      4 0
      لغو کنید این مصوبه ی ظالمانه را
    • نسیم سلیمانی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      4 0
      توروبه امام حسین اخه چقد التماس کنیم معدلو حذف کنیدیه بارم به حرف ما گوش کنید یهو تاثیر و کردین ۴۰ درصد لاعقل کم کم تاثیرو بیشترش میکردین توروخدا کم ظلم کنید بهمون التماس میکنیم
    • م IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      5 0
      متاسفانه تصمیمات با شتابزدگی و بدون کارشناسی انجام می گیرد و از سطح جامعه بی خبرند و حتی از ظرفیت های اجرای برنامه هم بی اطلاع هستتد. دانش آموز معترض به نمرات امتحان نهایی، حق دسترسی به پاسخنامه خودش را ندارد. حتی اکثریت عموم جامعه می دانستند که فعلا آموزش و پرورش ظرفیت چنین کاری را ندارد. هنوز نمرات در سامانه برای تایید سوابق تحصیلی بارگذاری نشده است. انتظار از همه دلسوزان کشور هست که ورود کنند و ریشه تصمیمات نابجا و عجولانه را بررسی کنند. تکلیف این همه دانش آموز و خانواده نگران چبست؟ با دردشان بسوزند و بسارند؟
    • دانش IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 0
      باسلام خدمت مجلسی‌ها و دست اندر کارها نه به تاثیر قطعی نه به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی
    • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 0
      خواستید مثلا کنکورو راحت کنید این که شد قوز بالا قوز من باید برم امتحانارو دوباره بدم آیا خوب باشه آیا نباشه بااین سطح از سوالات دیگه هم نمیتونم ترمیم کنم و جوری شده شده ۳ کنکوره چه عدالتی کدوم عدالت به این میگید عدالت یه فکر درستو درمون پیدا کنید تو رو خدا
    • کنکوری IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      سلام کسی هست این پیامارو ببینه؟ یه فکری یه نظری یه کاری بتونه بکنه؟ من پارسال بخاطر بومی گزینی و تعداد کم پذیرش فرهنگیان قبول نشدم با 2هزار هیچی . ولی به خدا نتونستم واسه نوبت اخر بخونم معدلم بد شد این از معدل سالهای قبل و حتی معدل دی ماه پایه دوازدهمم مشخصه که 19/63بود اما خرداد گند زدم . شرایطم بد بود الان منطقه محروم هیچی تقلب هیچی من چیکار کنم؟ شاید صد نفر این مشکلو داشته باشن چیکار کنیم؟
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 3
      اگر شما درسخون باشی که معدل بالا میشی اگر نیستی هم که دنبال فقط کنکور و تست زنی هستید که با خرید یا تقلب در کنکور همه چی را حل کنی
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 0
      انشالله که لغو بشه دانش‌آموزان ناامید نشن
    • US ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 0
      با سلام متاسفانه قانون تاثیر قطعی امسال 402 دزصورت عدم اعمال دقیق وتراز بندی اماری و....و اعداد وارقام نمرات توسط اموزش وپرورش اکثریت کنکوریها را با چالش جدی مواجه خواهد کرد یک نسل هم خاطر تصیمات خیانت بار سوخت خواهد شد انشاله که مسولان با دلسوزی ودقت ونظارت کامل این امر را به سرانجام رسانند
    • بابک IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 3
      اگه هم میخواین معدل رو تاثیر بدین فقط نمره های دروس عمومی رو تاثیر بدین نه که کل معدل اینکه عمومی ها از کنکور برداشته شد خوب بود منتها ارزش عمومی ها باید بیاید در قالب امتحان نهایی و فقط از معدل همون نمره های عمومی نهایی تاثیر داشته باشه دیگه اختصاصی ها که داوطلب قراره داخل کنکور بهشون رسیدگی کنه . از معدل فقط عمومی ها ، اختصاصی ها هم فقط کنکور . دیگه کل معدل در نظر گرفته نشه یا در بدترین حالت اگه کل معدل خواستید تاثیر بدین حداقل امکان ترمیم معدل رو بیشتر از یک بار بگذارید.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 3
      دختر من ریاضیش خیلی خوبه نهاییش روهم ۱۹/۷۵شده اماتوکنکور بک سوال رو هم نتونسته جواب بده دبیر ریاضیش بهش گفته سطح سوالات ریاضی خیلی خیلی سخت بوده
    • Nazanin IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 0
      تو این ماه عزیز، شما رو به امام حسین قسم میدم این مصوبه رو لغو کنید🙏
    • فرشته IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 0
      من برای این مملکت متاسفم که وقتی داد اعتراض برمی آورد که نمره من را کم دادید و درخواست بازبینی می کند دوتا سه نمره از اولی می کاهند تا بچه ها ادب شوند‌. وقتی مراجعه به وزارتخانه می کنیم می گند ما اعلام کردیم مو به مو مثل کلید نوشته شده باشد و گرنه نمره کم کنید درصورتیکه دروس دینی فارسی و هویت مفهومی هستند و همیشه مهم درک مطلب هست. به جای اینکه جوانان را به دینی هویت و فارسی علاقمند کنند بیزار می کنند انگار عده ای نفهمیده عروسک کارگردانهایی درپشت صجنه برای بیزار کردن جوانان از مملکت شده اند و اسباب خروج این مغزها را فراهم می کنند که جای تاسف دارد.
    • آرش شایان IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      3 0
      بچه ها به پدر و مادرهاتون بگین با مجلسی ها حرف بزنن و باهاشون تماس بگیرن. باید نماینده های مجلس رو اگاه تر کنیم. خودتون نه! پد و مادر هاتونو بفرستید جلو. و توسط والدینتون از معایب و مشکلاتی که سر راه خودتون و خانواده تون قرار گرفته به مجلس توضیح ارائه بشه.
    • ناشناس NL ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      3 0
      لطفا فکری به حال دانش آموزانی بکنید که اعتراض به نمره پایانی خرداد داشتند ولی نمره آنها کمتر شد.لطفا بیشترین نمره رو لحاظ کنید. اگه بعد از اعتراض ، نمره زیاد شده ، نمره بیشتر رو لحاظ کنند و اگر کمتر شده بازم نمره اولی رو لحاظ کنند. امسال چون اولین سال بوده و دانش آموزان فکر می کردند که مثل ترمیم معدل ، بیشترین نمره لحاظ خواهد شد. لطفا این خواسته دانش آموزان را حداقل برای امسال اجرا کنید.
    • زینب IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 0
      لطفاً تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یه اشتباه کامل و کاملا نا عادلانه است
    • میلاد IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      1 21
      مصوبه شورا مافیا رو نابود کرده باید برای سال ای بعد هم اجرا بشه
    • امیر رضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      33 1
      سوالات کنکور به حدی سخت بود که معلوم نبود پاسخ درست کدام است.
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 24
      این همه دروغ .نباید بیشتر از این با روان جوونا بازی بشه .شرط معدل باید برای کنکوری ها اجرا بشه .این حق همه ی دانشجو ها هست .برای مناطق محروم رو کمی سبکتر بگیرید
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 0
      چه کسی گفته سوالا از کتاب درسی طرح میشه حتی همون سوالای امتحان نهایی امسالم بسیار پیچیده تر و فراتر از کتاب درسی طرح شده بود . لطفا کنکور رو مثل قبل برگزار کنید ما بچه های مناطق محروم امیدمون به همون عربی و دینی و فارسی هست تا به جایی برسیم وقتی درسای تخصصی مثل فیزیک و شیمی و ریاضی رو یک لیسانس اون رشته درس میده برامون و اونهم به صورت تشریحی چجوری میتونیم با کسیکه در شهرای هم منطقه که درمدارس خیلی بهتر و با اساتید خیلی بهتر دارن روش تستی کار میکنن رقابت کنیم؟؟؟چجوری ممکنه بتونیم فقط با تستای تخصصی موفق بشیم اونم وقتی که روش تشریحی یک تست حتی اگه بصورت کاملا صحیحم پیش بره حداقل ۴-۵دقیقه وقت میبره درصورتی که حل یک تست ریاضی فیزیک یا شیمی نهایتا یک دقیقه وقت داره؟؟؟ این ظام رو تموم کنید و تاثیر قطعی معدل رو کاملا لغو کنید . الان مایی که معلم ها به ما گفتن فقط برا کنکور بخونید و معدل رو رها کنید و مهدلمون نسبتا پایینه اگر برای رسیدن به آرزوهامون خواستیم کنکور بدیم چجوری برگردیم تمام درسای دهم یازدهم و دوازدهم رو مجددا امتحان بدیم؟؟وبعد دوباره بشینیم برای کنکوربخونیم تا شاید قبول بشیم ؟؟
    • Sara IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 4
      فرزندان ما برای کنکور نخواندند و هم و غمشان را رشد معدل کردند تا از طریق معدل به کنکور برسند نباید تاثیر سوابق حذف شود چون دختران خودکشی میکنند
    • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 0
      لطفا مصوبه را لغو کنید
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 1
      دارید باعث نابودی جوانان میشوید
    • قربانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 0
      شورای نگهبان امید بچه های مناطق مرز نشین محروم من پسرم کلاس اول بود که کرونا آمد هم اکنون کلاس پنجم است تاثیر کرونا هنوز در بچه ها وجود دارد به فکر ما باشید
    • معلم IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 0
      سلام اتفاق تاثیر مثبت معدل در کنکور بهترین شیوه عدالت اموزشی در حالت کنونی است. باید اجرا بشه
    • DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      30 7
      تو رو خدا اگه امسال تاثیر قطعی معدل رو حداقل لغوش نمی کنید واسه سال بعد لغو کنید 😥
    • شهرام GB ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 27
      اتفاقا یکی از تصمیمات درست همین تاثیر قطعی معدل است.در سالهای اخیر بسیاری از مدارس غیر انتفاعی تمرکز را بر تست زنی میگذاشتند و دانش آموز با تک ماده دیپلم می گرفت.تستهای کنکور بدلیل سختی زیاد و زمان کم قادر به ارزیابی صحیح دانش آموز نیست و در سالهای بعد از انقلاب بسیاری از دانش آموزان با پشتکار و زحمتش بخاطر کندتر بودن، جایگاه واقعی خود را در دانشگاهها پیدا نکردند.در عوض کسانی که سرعت عمل داشتند ولی چندان پشتکار نداشتند وارد رشته های شدند که نیاز به پشتکار و علاقه دارد. اگر شرط معدل مهم نبود دانشگاهها خارج معدل را ملاک ارزیابی پذیرش دانشجو قرار نمی دادند. با ادامه این روش مطمین باشید سطح علمی دبیرستانها بالاتر خواهد رفت .هر چند مافیای کنکور کوتاه نخواهد آمد.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      24 2
      کاش این تاثیر معدل بر داشته بشه معدل ها همش بی عدالتیه امیدوارم تاثیرش برداشته بشه
    • یاسین IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      27 0
      خب به سلامتی یه کنکور تو ایران فقط یه ذره عدالت توش بود که اینم از ما دانش اموزان گرفتید درواقع با این کار شکاف بین فرزندان مرفهین و فقرا بیشتر شد حرفی برای گفتن نمونده چون کسی نیست که گوش بده به هر فامون هر کس چر کاری دلش میخاد میکنه
    • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      1 24
      آقای سبطی با مدرک پزشکی در وادی ادبیات چه میکنه ، که الان داره در این مورد نظر میده ، ایشون و تمام افراد این کارگروه دیدبان دلال های کنکور هستن ، که حتی حاضر نیستن یه مناظره با اهل فن بزارن ، چون شکست میخورن
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      33 4
      اگر تاثیر قطعی معدل رد نشه ناعدالتی فراوانی بوجود میاد و تعداد زیادی معدل بالا از قبل براخودشان گرفته اند
    • فاطمه IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      7 17
      سلام,به نظرم اجرا نشدن مصوبه اون هم امسال درست به نظر نمیاد چون اون موقع ما دوازدهمیا فقط با درصدای تخصصی کنکور که خیلی هم سخت بوده سنجیده میشیم اون هم وقتی که تا ۲هفته قبل کنکور درگیرنهایی بودیم من خودم جز کسایی بودم که کل تابستون قبل برای لغو تلاش کردم پیش نماینده وامام جمعه شهر هم رفتم ولی دیدم نتیجه ای برای امسال حاصل نمیشه و الان اگر بنا بر لغو باید برای سال۱۴۰۳ تلاش کرد نه ۱۴۰۲ که ما نهایی و کنکور سختشو پشت سر گذاشتیم
    • Fatu IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      29 0
      هم کنکورتون سخت بود هم نهایی هاتون کجاش عدالتهههه؟
      • فاطمه IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
        2 0
        دوست من,من اصلا نمیگم مصوبه عادلانه است,بالا هم نوشتم خودم کل تابستون قبل یه تایم زیادی برای لغو شدنش تلاش کردم همون موقع هایی ک به دوستام زنگ میزدم و ازشون میخواستم همراهم بشن و اونا میگفتن خداروشکر عمومیا حذف شده و الان شرایط بهتره و بعد همونا موقع امتحانات نهایی و خراب کردنشون میگفتن مصوبه خوب نیست و تو راست میگفتی,من به شخصه دلیلی نمیبینم برای این آدما قدمی بردارم چون اون موقع که شرایط بهتر بود و قابل تغییر تلاشی نکردن وفقط به خودشون فکر کردن و به منم توصیه میکردن درگیر حاشیه نشو مهم فقط کنکور!
    • حسین IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 5
      الان برا۱۴۰۲لغومصوبه کاراشتباهیه چون قبلا سهم ۴۰درصداعلام شده بودوهمه دانش اموزا اطلاع داشتندحالایه عده سهل انگاری کردند..براسال بعداگه خواستندلغوکنندنه امسال که با هزاربدبختی براخواندن نهایی تاصبح بیدارموندیم وبعدکنکورسخت
    • Sayeh NL ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      19 0
      اجرای این طرح برای کنکور امسال به دور از عدالت است و باید لغو شود. وقتی آموزش و تدریس طی سال، نه تنها مفهومی نبوده و دبیر برای این سبک از تدریس آموزش ندیده است، که حتی در بسیاری مدارس مطالب کتاب کامل تدریس نشده. پس با این کیفیت پایین تدریس، ارزشیابی مفهومی و تاثیر ۴۰ درصدی معدل مصداق بی عدالتی و اجحاف در حق دانش آموزان است. از سوی دیگر، تقلب و بی قانونی و نبود نظارت در برخی حوزه های امتحانی هم باعث تضییع حقوق بسیاری از دانش آموزان شده است. این مصوبه نباید به هیچ عنوان اجرا شود.
    • پشت کنکور IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      5 20
      تکلیف کساییکه زحمت کشیدن چی میشه؟ حذفش کنین تکلیف کسیکه کل سال نشسته خونده چی میشه؟دوازدهممو از۴صبح تا بوق سگ خوندم چرا باید بگم حذف شه..انصافم خوب چیزیه
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      19 0
      معدل سازی مد میشود
    • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      5 22
      خدا عاملی خیر نبیند با این طرح چرتی که ارائه دادند.
      • هستی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
        0 7
        این مصوبه عالی هست و من با لغو شدن شرط معدل کاملا مخالفم ممکن است کسی ک سر جلسه‌ی کنکور مینشیند آن روز حالش بد باشد و نتواند امتحان دهد آیا این عادلانه است طی سال درس هایمان را میخانیم و امتحان میدهیم کسانس ک نمیتوانند درس بخانند و با این ک شرط معدل برداشته شود موافق هستند تقصیر خودشان است ک تنبلی میکنن درس هایتان را طی سال بخانید یا یه هفته ای بخانید؟برای کسانی ک پول ندارن کتاب های کمک آموزشی بخرند طی سال درسشان را بخانند از روی کتاب های درسی بهتر نیست؟
    • علی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      6 0
      من خودم دبیرم و اختلاف بین سه نفر بعضی موقع تا ده نمره هم بود،خدا شاهده معلم ابتدایی را آورده بودند تا زیست تصحیح بکنه ،تخلف و تقلب تا دلت بخواد بوده ،کسی که در کنکور عربی ده درصد نمیتونه جواب بده،الان بیست شده یعنی تراز خوب بیاره ،این میشه عدالت که یک مشت دزد و بیسوادی نشسته اند دارن به داد افراد محروم میرسند ،مملکت بی در و پیکر
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 5
      من یک هفته وقتمو گذاشتم واسه نهایی کوفتی و باعث شد افت درصد تو درسام پیدا کنم حالا بیان لغو کنند؟ مگه ما موش آزمایشگاهی هستیم؟ تازه من سالها از درس دور بودم همه رو پاس کردم اونی که افتاده و دوازدهمی بوده پس توی طول سال چیکار میکرده قبول نشده؟ اخه انصافه؟؟
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      1 4
      برای من که فرقی نداره فقط امیدوارم تصمیمات درستی بگیرن ، و حق ما و آیندمون پایمال نشه،
    • یاس IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      2 17
      تایثرمعدل محاسنی قطعادارد ولی باید بتواند سالانه یکبار اجازه ترمیم داشته باشد . مگر نه این است که با توجیه کاهش استرس و اینکه فردی با مشکل خانوادگی نتوانسته است درس بخواند کنکور دو بار درسال برگزار می شود . فرض کنید داوطلبی در سال کنکورش مشکل شخصی ،خانوادگی یا بیماری داشته باشه و اگر امتحان نهایی ش بد شده باشه این فرصت را برای همیشه از دست میده . سطح سوالات گاهی غیر استاندارد است واصلا مفهوم سوال که چی از ما خواسته مشخص نیست .اگر سطح استاندارد باشه دخالت معدل بد نیست. پیشنهاد من در این دعواهای اختلاف نظرها اینه که ۱_آزمون امتحان نهایی اسفند ماه برگزار بشه نه نزدیک کنکور ۲_ سوالات تک کلمه ای باشه که سلیقه ای تصیح نشه ۳_ امتحان نهایی جهت کنکور سالانه ۲ بار انجام بشه ۴_ ازمون امتحان نهایی ۴ درس در یک روز و ۴ درس در روز دیگر؛ یعنی ازمون امتحان نهایی همانند کنکور وبه شکل متمرک وبا امنیت بالا برگزارشود ولی سوالات تشریحی چند کلمه ای باشد و دیپلم بصورت داخلی در مدارس گرفته شودتا دانش آموزان ضعیف بتواننددیپلم بگیرند. به نظرم به این روش به عدالت نزدیکتر است .لطفا پیشنهادمنو مطرح فرمایید.
    • بابک IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1 5
      اگه هم میخواین معدل رو تاثیر بدین فقط نمره های دروس عمومی رو تاثیر بدین نه که کل معدل اینکه عمومی ها از کنکور برداشته شد خوب بود منتها ارزش عمومی ها باید بیاید در قالب امتحان نهایی و فقط از معدل همون نمره های عمومی نهایی تاثیر داشته باشه دیگه اختصاصی ها که داوطلب قراره داخل کنکور بهشون رسیدگی کنه . از معدل فقط عمومی ها ، اختصاصی ها هم فقط کنکور . دیگه کل معدل در نظر گرفته نشه یا در بدترین حالت اگه کل معدل خواستید تاثیر بدین حداقل امکان ترمیم معدل رو بیشتر از یک بار بگذارید.
    • ح.ط IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      معدل لغو کنید ناعادلانه است
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 0
      لو رفتن سوالات آزمون آیلتس خودش دلیل محکمی بر صحت لو رفتن هر ساله ی سوالات نهایی است. شرعا باید این مصوبه لغو شوددیگرچه برسدبه قانون