تداوم تاخیر در پرداخت مطالبات گندم‍کاران/ بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور از بدهی ۵۵ هزار میلیاردتومانی دولت به گندم‌کاران خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده است که تا ۲ هفته آینده این مطالبات پرداخت شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌قلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور،اظهار کرد: دولت حدودا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده که اگر با قیمت ۱۵ هزارتومان محاسبه شود بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه آن خواهد شد. 

قیمت گندم در مدار بلاتکلیفی/ برگزاری جلسه شورای رقابت بازهم نتیجه‌ای نداشت

وی در ادامه با اشاره به اینکه از این مبلغ، تنها ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده، افزود: از یک ماه گذشته تاکنون دولت هیچ پرداختی بابت گندم انجام نداده و وزیر جهاد کشاورزی برای حل این مشکل وعده داده است که تا ۲ هفته آینده مطالبات پرداخت شود. 

ایمانی تاکید کرد: روز دوشنبه جلسه قیمت‌گذاری با هدف بررسی قیمت گندم در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برگزار شد که این جلسه به‌علت اختلاف نظر اعضا، بدون حصول نتیجه پایان یافت. 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به نامه وزیر سابق جهاد کشاورزی به سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مبنی بر اظهار نظر این سازمان درخصوص قیمت‌گذاری گندم، گفت: براساس اعلام این سازمان قیمت‌گذاری گندم برعهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نبوده و شورای قیمت‌گذاری طبق قانون مصوب، مسئول تعیین نرخ بوده و مصوبات این شورا برای دولت لازم‌الاجرا است. 

وی در ادامه افزود: بنیاد ملی گندم‌کاران کشور انتظار دارد برای نتیجه‌گیری و تعیین‌تکلیف قیمت‌گذاری، مجلس شورای اسلامی به این مساله ورود کند؛ چرا که مطالبه‌ای بیش از اجرای قانون نداریم. 

ایمانی با تاکید بر اینکه در اول مرداد باید نرخ محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تعیین شود، گفت: مسبب اصلی این تاخیرات سازمان مدیریت برنامه و بودجه است؛ چراکه سایر اعضا با موضوع قیمت‌گذاری موافقت کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، براساس مصوبه شورای عالی قیمت‌گذاری برای برگزاری جلسات اضطراری، رئیس شورای قیمت‌گذاری یا ۵ عضو از اعضا می‌توانند در صورت نیاز درخواست برگزاری جلسه داشته باشند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1191388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =