ماموریت در حوزه اقتصاد دریا محور به دانشگاه آزاد هرمزگان محول شد

مشاور و نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به آمایش سرزمین و نگاه علمی به فابلیت ها و پتانسیل استان های کشور گفت: استان هرمزگان به دلیل موقعیت ممتاز منطقه ای در حوزه دریا و فراورده های شیلاتی و حمل و نقل دریایی، ماموریت یافته کار خود را در توسعه اقتصاد دریا محور با جدیت دنبال کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید مشکینی در بیستمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور اعضای آن به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد با اشاره به سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی  در خصوص دانشگاهها گفت: از نگاه ایشان دانشگاه منشاء تمام تحولات است و این مهم با گذشت زمان کاملا نمود یافته و نشان داده که پیش بینی امام راحل(ره) چقدر هوشمندانه و متخصصانه بیان شده که امروز دانشگاه ها بستر ساز توسعه همه جانبه کشور هستند.

وی بیانات مقام معظم رهبری را نیز در ترسیم راه دانشگاه ها بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تدوین و ابلاغ سیاست های کلی نظام در بخش علم و فناوری نقطه عطفی در تاریخ کشور است که خطاب به قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده و در آن جهاد مستمر علمی؛ بهینه سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی  و حاکمیت مبانی، ارزش ها اسلامی؛ تقویت عزم ملی، ایجاد تحول در نظام آموزشی، گسترش و تعامل فعال و الهام بخش در حوزه علم و فناوری، ترسیم نقشه جامع راه، راهبردها و اقدامات ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

قائم مقام رئیس دانشگاه در امور هیئت امنای استان هرمزگان، با بیان اینکه تغییر مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی، فصل جدیدی را به روی تحولات شگرف و بزرگ  گشود، بیان کرد: دانشگاه آزاد از یک دانشگاه صرف آموزشی، شهریه محور و مقاله گرا فاصله گرفت و به یک دانشگاه اجتماعی و جامعه پرداز، کارآفرین و مسئله محور، تمدن ساز، پویا، تحول آفرین  و نوآور تغییر رویه داد و با رویکردی تحول آفرین و راهبرهای کلان به چابک سازی، افزایش بهره وری و پایداری اقتصادی پرداخت.

مشکینی با تاکید بر تنظیم سند تحول و تعالی دانشگاه گفت: این سند بر اساس رویکرد جدید دانشگاه در گام دوم دانشگاه در جشنوار عصر امید رقم خورد  و بر اساس سند بالا دستی در حوزه علم و فناوری به برنامه پنج ساله راهبردی و عملیاتی این دانشگاه مبدل شد تا حرکت دانشگاه بر اساس این سیاست ها منطبق شود.

ماموریت در حوزه اقتصاد دریا محور به دانشگاه آزاد هرمزگان محول شد

مشکینی در این نشست، با اشاره به سیاست های جدید دانشگاه به تشریح  و تشکیل هیئت علمی وابسته و دستیار آموزشی ویژ دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه های مدون و حرکت رو به رشد و تقویت نهادهای اجتماعی، فرهنگی، مالی و ... به سمت رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار در حرکت است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را یکی از استان های خوب کشور برشمرد و گفت: با تلاش های انجام شده،  این دانشگاه توانسته در مسیر تولید علم و پیاده سازی سیاست های کلان دانشگاه موفق عمل کند و میزان رضایت مندی مسئولان را بالا ببرد.

این مقام مسئول با اشاره به موقعیت و توانمندی استان هرمزگان و همجواری با دریای خلیج فارس و دریای عمان، همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس و موقعیت سوق الجیشی و ممتاز این منطقه با وجود جزایر مختلف با کاربری های متفاوت، وجود مناطق بزرگ آزاد و تجاری، حضور شرکت های بزرگ فولاد و نفت، گاز و گمرک تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ماموریت دادرد تا مطابق آمایش سرزمینی  ماموریت دارد تا به صورت تخصصی وارد فاز توسعه اقتصاد دریا محور شود و باید توانمندی های خود را در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان، حمل و نقل دریایی و... به اثبات برساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت : این دانشگاه با ۱۸ واحد و مرکز دانشگاهی حدود ۱۸/۳۲ درصد دانشگاههای استان هرمزگان را تشکیل داد و در توزیع دانشجویی نیز با ۲۸ هزار و ۲۰۵ دانشجو حدود ۴۹ درصد و در حوزه هیئت علمی با ۳۰۴ عضو هیئت علمی حدود ۴۶ در صد این آمار را به خود اختصاص داده است.

محمد حسین رنجبر زیر بنای ساختمان های دانشگاه را در استان هرمزگان حدود ۱۷۱ هزار و ۱۱۳ متر مربع قلمداد کرد و گفت : ۵ مرکز رشد، ۳۹ هسته فناور، ۳۰ محصول مرکز رشد، ۲ شرکت دانش بنیان در کنار ۹۶ آزمایشگاه و ۶۶ کارگاه تخصصی حاصل تلاش این دانشگاه در استان هرمزگان برای کیفیت بخشی مورد تاکید می باشد.

ماموریت در حوزه اقتصاد دریا محور به دانشگاه آزاد هرمزگان محول شد

وی کسب سوم ارزیابی عملکرد این دانشگاه را در بین دانشگاههای سراسر کشور مایه مباهات دانست و افزود: در همین راستا در ارزیابی عملکرد آموزشی موفق به کسب رتبه برتر شدیم و نشان از توانمندی و تلاش کارکنان و اعضای هیئت علمی دارد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه تهیه و تنظیم سند آمایش، بازنگری و توسعه رشته ها مبتنی بر سند آمایش، رشد و جذب ۸/۱۰ درصدی دانشجو، قبولی بیش از ۷۵ درصدی دانش آموختگان دانشکده پزشکی قشم در آزمون دستیاری، توسعه کمی و کیفی مدارس، اجرای رشته های مهارتی، برگزاری نمایشگاه عصر امید با مشارکت بودجه ۱۰۰ در صدی آن از صنایع استان، افزایش تعداد کمی و کیفی مقالات، توسعه مراکز تحقیقاتی نخیلات، کسب رتبه های برتر فرهنگی  و صدها دستاورد دیگر از جمله دستاوردهای این دانشگاه در بخش ها و حوزه های مختلف بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد با تلاش بیشتر و همکاری همه جانبه  همکاران دانشگاهی و مساعدت مسئولان استان هرمزگان با این دانشگاه، بتوان از توانمندی مغفول مانده استان به خصوص در حوزه دریا بهره لازم را ببریم.

آغاز گر این مراسم حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد بندرعباس و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل(ره) و رهبری انقلاب بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1194661

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =