اسکان شبانه‌روزی ۷۰۰ زائر اربعین در موکب دانشگاه آزاد کنگاور/ خدمات ۲۴ ساعته پزشکی در موکب رقیه بنت‌الحسین(ع) مرز خسروی ارائه می‌شود

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: یک موکب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور راه‌اندازی شده که خدمات حوزه اسکان زائران اربعین را به عهده دارد و ظرفیت این موکب نیز اسکان شبانه‌روزی حدود ۷۰۰زائر است.

محمدمهدی شهرستانی؛ مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمانشاه اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی در این استان ۳ موکب را راه‌اندازی کند.

پویش دانشجویی «خادمان راه بهشت» راه‌اندازی شد/ خدمت‌رسانی موکب‌های شهدای دانشجو در ۵ شهرستان به زائران اربعین

وی افزود: یک موکب در دانشگاه آزاد کنگاور راه‌اندازی شده که با توجه به اینکه در مسیر کمربندی شهر واقع شده این موکب پشتیبانی و خدمات حوزه اسکان را به عهده دارد و ظرفیت اسکان آن به صورت شبانه‌روزی حدود ۷۰۰زائر است ضمن اینکه پذیرایی شربت، چایی و... توسط ایستگاه صلواتی مستقر در واحد هم انجام می‌شود. 

شهرستانی تصریح کرد: موکب دوم واقع در میدان آزادگان برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده در واقع زائرانی که قصد خروج از کرمانشاه را دارند آخرین میدان شهر، میدان آزادگان است و در این ایستگاه خدمات پذیرایی از دهم شهریورماه آغاز می‌شود و تا پانزدهم ادامه دارد.   

وی افزود: موکب سوم هم با عنوان «رقیه بنت‌الحسین(ع)» در شهرستان قصر شیرین و مرز خسروی استقرار یافته که در واقع آخرین موکب کرمانشاه بعد از پایانه، موکب دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری و مشارکت بسیج دانشجویی است.  

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اشاره به اینکه خدمات فرهنگی، درمانی و پذیرایی در این موکب ارائه می‌شود،خاطرنشان کرد:  یک پزشک به صورت ۲۴ ساعته در موکب مرز خسروی مستقر می‌شود ضمن اینکه تجهیزات دارویی و امکانات لازم را هم برای موکب تأمین کرده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ هزینه‌ای از دانشگاه دریافت نکرده‌ایم و تمامی مخارج با خود دانشجویان و بسیجیان بوده است، گفت: در بخش فرهنگی موکب رقیه بنت‌الحسین(ع) از ظرفیت خواهران بسیجی استفاده شده است و برنامه‌های متنوعی به ویژه در بخش کودکان درنظر گرفته شده است.

شهرستانی با بیان اینکه ۶ خادم در مرز خسروی حضور دارند که از این تعداد ۲ خادم خواهر و ۴ خادم نیز از برادران دانشجو هستند، افزود: خدمات موکب‌ها از امروز {یکشنبه} آغاز می‌شود و تا پانزدهم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.  

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اشاره به اینکه برای موکب های اربعین پیشتر فراخوان جذب خادم را منتشر کردیم که به تدریج بر تعداد خادمان نیز افزوده خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه موکب دانشگاه آزاد در مرز خسروی در مسیری مستقر شده که محل عبور تمامی زائران است پیش‌بینی می‌کنم امسال میزبان و پذیرای تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی(ع) باشیم.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1195631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =