معلمان برای مأموریت و بازنشستگی تا چه زمانی فرصت دارند؟

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بررسی درخواست ماموریت، انتقال و بازنشستگی صرفاً در فصل تابستان و تا پایان شهریورماه صورت پذیرد، تاریخ بازنشستگی برای افراد ذی‌نفع، اول مهرماه امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ بخشنامه ماموریت انتقال کارکنان به سایر دستگاه‌های اجرایی و استمرار خدمت مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان توسط صادق ستاری‌فرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های جدید معلمان اعلام شد / اتمام بررسی اعتراضات

در بخشی از این بخشنامه آمده است:

در بررسی و موافقت با درخواست ماموریت و انتقال، رعایت اصل عدم نیاز مبدا و نیاز مقصد الزامی است.

به منظور جلوگیری از اختلال در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام ماموریت، انتقال و بازنشستگی کارکنان آموزشی درطول سال تحصیلی ممنوع است.

بررسی درخواست ماموریت،انتقال و بازنشستگی صرفاً در فصل تابستان و تا پایان شهریورماه صورت پذیرد، تاریخ بازنشستگی برای افراد ذی‌نفع، اول مهرماه امکان‌پذیر است.

اعلام موافقت با ماموریت کارکنان به سایر دستگاه‌های اجرایی با حفظ پست سازمانی و با پرداخت حقوق از مبدأ (وزارت آموزش و پرورش) در موارد ضروری و با رعایت اصل نیاز و عدم انجام می‌شود.

عدم موافقت با ماموریت با پرداخت حقوق مبدا با حفظ پست سازمانی(وزارت آموزش و پرورش) در صورت نیاز منطقه و استان و وجود ساعت حق‌التدریس در همان منطقه یا استان از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها به دستگاه و فرد متقاضی ابلاغ شود.

به استناد تبصره 3 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، کارکنان مامور به سایر دستگاه‌های اجرایی(با حفظ پست سازمانی و یا بدون آن) مشمول دریافت فوق‌العاده رتبه‌بندی نمی‌شوند.

ماموریت کارکنان به سازمان‌های وابسته وزارت آموزش و پرورش با حقوق از مبدأ یا مقصد در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقده و اعلام موافقت مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری انجام می‌پذیرد.

انتقال، ماموریت و موافقت با تمهید ماموریت برون‌سازمانی متعهدین خدمت به سایر دستگاه‌های اجرایی قبل از ایفای کامل تعهد یا تعیین تکلیف آن ممنوع است همچنین درصورت انتقال موقت یا ماموریت درون‌سازمانی این افراد به سازمان‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش، مدت اشتغال آنها به عنوان ایام ایفای تعهد خدمت قابل احتساب نخواهد بود.

با توجه به اینکه ماده 17 آیین‌نامه اجرایی تبصره دو ماده 21 و ماده 121 قانون مدیریت خدمات کشوری با صدور دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است، ماموریت کارمندان رسمی و پیمانی به سازمان‌ها و موسسات غیردولتی به استثنای مدارس غیردولتی ممنوع است.

ماموریت و  انتقال کارکنان درحالت استخدام رسمی ـ آزمایشی و کارکنانی که به صورت قرارداد کار معین به‌کارگیری شده‌اند یا می‌شوند امکان‌پذیر نیست.

استمرار خدمت مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان در مدارس با درنظر گرفتن شاخص‌ها و مولفه‌هایی نظیر نیاز و کمبود نیروی انسانی، کارایی، عملکرد و توانمندی فرد، نبود نیروی مازاد در رشته تدریس و محل مورد نظر خدمت و ... با تایید کمیته توسعه مدیریت شهرستان و مناطق بلامانع است.

سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام پرسنل مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی که در سال 1402 بازنشسته می‌شوند با اعلام نیاز دستگاه و رضایت فرد بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =