۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اختصاص می‌یابد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از اختصاص بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا منادی گفت:  ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های کمیسیون آموزش مجلس است. ۱۶۰ هزار میلیارد تومان مربوط به مصوبه کمیسیون آموزش و برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید:

اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آغاز شد

به گفته وی ایران در زمینه تولید علم رتبه پانزدهم دنیا را کسب کرده ایم.

بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در این کمیسیون همسان سازی حقوق برای وزارت علوم و رتبه بندی فرهنگیان طراحی و اجرا شده است، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان و قانون رتبه بندی معلمان همچنین استخدام معلمان نهصت سواد آموزی از جمله قانون‌های مصوب شده کمیسیون آموزش مجلس است.

وی تاکید کرد اعتراض‌ها به رتبه بندی معلمان تا پایان مهر انجام خواهد شد و با رتبه بندی معلمان یک تحول در حقوق معلمان ایجاد شده است.

منادی افزود: الان ۶۰ هزار استاد در مجموعه وزارت علوم و ۱۸ هزار استاد وزارت بهداشت داریم و همسان سازی حقوق وزارت علوم با بهداشت انجام شده است. همچنین در سال تحصیلی جدید ۱۶ میلیون ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام کرده اند.

منادی بیان کرد: بر اساس مصوبات ۱۵درصد اعتبارات دانشگاه باید مربوط به امور پژوهشی و پنج درصد نیز برای امور فرهنگی در نظر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع آمایش دانشگاه‌ها به تصویب رسیده است، گفت: برنامه ریزی شده که تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۳۰هزار شرکت برسد. همچنین در برنامه هفتم توسعه سهم بودجه آموزش و پرورش باید ۱۵ درصد بودجه عمومی دولت برسد و برای تامین ۱۱ هزار معلم از نیروهای جدید تازه گزینش شده در آزمون استخدامی استفاده کنند.

انتهای پیام٪

کد خبر: 1199919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =