۲.۵ درصد از نخبگان علمی دنیا ایرانی هستند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی در رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ۲.۵ درصد از نخبگان علمی دنیا ایرانی هستند و ما در بسیاری از حوزه‌ها جزو ۱۰ تا ۱۵ کشور برتر دنیا هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز و به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛حجت‌الاسلام سعید کرمی در گردهمایی مستعدان و نخبگان سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما با همکاری بنیاد ملی نخبگان زمینه حضور نخبگان در مشهد و تشرف دسته‌ جمعی این گروه فرهیخته به حرم مطهر رضوی فراهم کردیم.

بیشتر بخوانید:

دانشجویان علوم پزشکی نخبه به عنوان همکار پژوهشی به‌کار گرفته می‌شوند

وی افزود: البته عموم برنامه‌های ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در قالب برنامه‌های اردوگاهی بوده، اما برای نخبگان متناسب با شان و جایگاه آنها به‌طور ویژه برنامه‌ریزی کردیم و به فرموده مقام معظم رهبری تبعیض برای نخبگان مجاز بوده و از عدالت خارج نیست.

کرمی تصریح کرد: نخبگان علمی در این سفر نورانی و معنوی به محضر عالم آل محمد (ص)، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شدند و دسته‌جمعی خدمت امام مهربانی‌ها عرض ارادت داشتند و از ایشان خواستند که در تمامی امور و در مسیر ارائه خدمت شایسته به مردم یاریگرشان باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هرگاه که ما مشکل و خواسته‌ای داریم به امام رضا (ع) مراجعه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) کلهم نور واحد هستند، اما از ولی‌نعتمان به عنوان عالم آل محمد (ص) نام برده شده و معتقدیم که حضور نخبگان در محضر عالم بسیار قابل توجه است.

کرمی افزود: دیداری با یک پزشک نخبه هندی داشتیم او از جایگاه بالای علم و دانش نخبگان ایرانی در کل دنیا می‌گفت و ما باید بیش از پیش قدر خودمان را بدانیم و تصور نکنیم که خروج از کشور بهترین گزینه است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با دانشجویان بر استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان تاکید کردند و فرمودند که شما از هر نشدی یک تا چند شد ایجاد می‌کنید، گفت: ما باید مشکلات و موانع موجود را از سر راه نخبگان برداریم تا این گروه فرهیخته و تحصیل‌کرده در سطوح عالیه بتوانند بهترین‌ها را در حوزه تخصصی خود برای ملت شریف ایران رقم بزنند و تحریم‌ها مانعی در مسیر پیشرفتشان نباشد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه علم قدرت می‌آورد و آن قدرتی که فاقد علم باشد ثبات ندارد، بیان کرد: ما در زمانی که جزو ۵۰ کشور اول علمی دنیا نبودیم، اما امروز ۲.۵ درصد از نخبگان علمی دنیا ایرانی هستند و ما در بسیاری از حوزه‌ها جزو ۱۰ تا ۱۵ کشور برتر دنیا هستیم.

وی گفت: ما نمونه بارز علم بالای ایرانیان را در تولید انواع واکسن کرونا دیدیم، در همین خصوص کشورهای دیگر با تمسخر می‌گفتند آب مقطر تولید کردند و ما در شرایطی برکت، فخرا، برکت پلاس، فخرا پلاس و بسیاری دیگر از واکسن‌های تولیدی در ایران را به دیگر کشورها صادر می‌کنیم که تزریق واکسن‌های آسترازنکا و فایزر منجر به فوت بسیاری از دریافت‌کنندگان این واکسن‌ها شده و در حالی که خود تولیدکنندگان سکوت کردند عده‌ای افراد وطن‌فروش به ناحق از محصول غیراستاندارد حمایت کردند و هیچ واکنشی در خصوص تولید نمونه‌های ایرانی نداشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =