مشروعیت از طریق دموکراسی در مبانی فکری غرب و اسرائیل جایگاهی ندارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: اکنون در مبانی فکری غرب و اسرائیل مشروعیت از طریق دموکراسی حاصل نمی‌شود و از نظر آنها شما زمانی مشروعیت دارید که در خدمت آمریکا و اسرائیل باشید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مهدی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل گفت: صهیونیسم بزرگترین چالش جهان اسلام در عصر کنونی است و اگر می‌خواهیم در مورد آن بحث کنیم باید توجه کنیم که ما به عنوان یک جامعه دانشگاهی باید ورود دانشگاهی داشته باشیم و همانطور که تشکیل صهیونیسم از دانشگاه‌ها بوده است ما هم باید از دانشگاه به مقابله با آنها بپردازیم.

جلیلی افزود: سالها قبل از تشکیل اسرائیل، نخبگان یهودی در جای جای جهان و در تمامی عرصه‌ها نفوذ کرده و آماده بودند تا به محض تشکیل اسرائیل آنجا جمع شوند.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که وظیفه جامعه دانشگاهی تا زمانی که دشمن به لب مرز نرسیده این است که مبانی فکری آنها را مطالعه کند و بعد آن را به جامعه منتقل کند. جامعه باید بداند که صهیونیسم داعیه نیل تا فرات داشته و برنامه دارد که مدیترانه را به خلیج فارس وصل کند چرا که آنها معتقدند قوم برگزیده، قوم یهود است و مابقی قوم‌ها باید در خدمت آنها باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: اکنون در مبانی فکری غرب و اسرائیل مشروعیت از طریق دموکراسی حاصل نمی‌شود و از نظر آنها شما زمانی مشروعیت دارید که در خدمت آمریکا و اسرائیل باشید.

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه اگر انسجام در جامعه اسلامی بود اکنون با تحریم نفتی غرب و اسرائیل را می‌توانستیم تحت فشار بگذاریم گفت: در دوران شاه، ایران آلترناتیو اعراب بود و در صورت عدم همکاری آنها، نفت غرب را تامین می‌کرد. اکنون عربستان این نقش دارد و همین باعث شده است اتحاد و انسجام لازم در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

وی افزود: معتقدم در شرایط کنونی بهترین کار دانشگاهیان، برخورد میدانی و نظامی با اسرائیل نیست و کار جامعه دانشگاهی فکری و ذهنی است تا با طرح مواردی که باعث عدم اتحاد جهان اسلام شده است راه مناسب را پیدا کند تا به انسجام دست پیدا کنیم و در مواقع این چنینی با دشمنی مثل اسرائیل مقابله کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1204570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =