تشکل‌های دانشجویی از فضای تربیتی دانشجویان فاصله گرفتند / گسترش فعالیت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مدیریت فضای مجازی در اختیار ما قرار ندارد، بنابراین تصمیم به گسترش فعالیت‌های حضوری در دانشگاه‌ها داریم.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی _ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره مشارکت‌ دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و تاثیر گذاری این فعالیت‌ها در ایجاد امید بین قشر جوان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها به عنوان زیر مجموعه نظام‌ آموزش‌ عالی در فرآیند توسعه کشور نقش قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید:

فعالیت بیش از ۶۰۰ تشکل دانشگاهی در زمینه مهدویت

وی درباره نقش تشکل‌های دانشجویی در امید آفرینی بین دانشجویان و دانشگاه‌هیان عنوان کرد: ما در گام نخست باید مشخص کنیم که چه جریان یا افرادی به دنبال ناامید کردن دانشجویان و جوانان هستند. سپس طراحان و برنامه ریزان آن شناسایی شوند و در نهایت علل آن مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام فاطمی پور ادامه داد: منابع انسانی یکی از اصلی‌ترین که دشمن می‌تواند لطمه بزند. همچنین جوانان و دانشجویان مهمترین منابع انسانی کشور هستند. جریان وسیعی و پر هزینه خیلی با برنامه ریزی به دنبال بی انگیزه کردن دانشجویان، ایجاد آسیب اجتماعی، انحراف است.

معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: واقعیت این است که ما در جنگ با این جریان قرار داریم. این دشمنان در جنگ ترکیبی از رسانه، تبلیغات، نفوذ استفاده می‌کنند تا به جوانان ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط جریان دانشجویی و دانشگاهیان با قشر جوان و دانشجو اهمیت بسیاری دارد، گفت: دشمنان کاری کرده‌اند تا در محیطی که جوانان هستند، متولی فرهنگی حضور نداشته باشیم و جایی که ما هستیم، دانشجویان حضور ندارند. در چنین حالتی برخی افراد نقد می‌کنند که مجموعه‌هایی مانند نهاد رهبری یا تشکل‌های دانشجویی نمی‌توانند دانشجویان را تشویق به مشارکت سیاسی، اجتماعی یا حضور در فعالیت‌های فوق برنامه‌ای کنند.

حجت الاسلام فاطمی پور گفت: دانشجویان اصلا حرف متولیان فرهنگی و دانشگاهیان را نمی‌شنوند که بخواهیم برای آنان امید آفرینی کنیم.

معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در حال حاضر گروه غیر رسمی و بدون چارچوب و با رفتار آسیب‌زا برای جوانان تبدیل به الگوی معتبر شده‌اند. گروهی هم رسمی و شناسنامه دار و با عقبه مشخص تبدیل به الگویی نامعتبر شدند. در نهایت گروه اول اقدام به رفتارسازی و ذهنیت سازی برای دانشجویان می‌کند. در چنین شرایطی گروه معتبر مانند تشکل‌های دانشجویی از صحنه رقابت حذف می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر برخی از تشکل‌های ما از فضای غنایی و تربیتی دانشجویان خارج شده‌اند.

حجت الاسلام فاطمی پور گفت: البته ما تسلیم نمی‌شویم و برای ادامه فعالیت‌های فرهنگی ناامید نخواهیم شد. جمع بندی ما این است که نهاد رهبری باید حضور بیشتری در دانشگاه‌ها داشته باشد، چرا که فضای مجازی، زمین بازی ما نیست و در اختیار ما قرار ندارد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: فضای مجازی در اختیار ما نیست. این فضا به گونه‌ای است که هر زمان صاحبان آن اراده کنند، حرف‌های ما را سانسور کرده و تفکر خود را به دانشجویان القا خواهند کرد. بنابراین ما تمرکز خود در برگزاری برنامه‌های حضوری گذاشته‌ایم. در این راستا نیز تلاش می‌کنیم که در این فضا با جوانان ارتباط گرفته و آنان را تشویق و ترغیب به مشارکت کنیم. در نهایت برگزاری اردوها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی چند جانبه، چند برابر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =