جزییات بسته بیمه سلامت برای بیماران دیابتی

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه چهار قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی تا ۷۵ درصد با حمایت بیمه ارائه می‌شود، گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز از وزارت بهداشت،‌ مهدی رضایی اظهار داشت: در هفته دیابت چهار قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تاکنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می‌شود. علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه‌ای است.

بیشتر بخوانید:

باورهای غلط درباره بیماری دیابت

وی افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی هم با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌ شود. نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت از دیابت به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کشور یاد کرد و گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است، یادآور شد: در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و ۳۲ کد ژنریک برای آنها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ارائه می‌ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =