کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث صادر نمی‌شود

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث صادر نمی‌شود، گفت: سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی فاقد بیمه نیز قطع می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا احمدی فینی اظهار کرد:‌ مطابق ماده 48 قانون بیمه، برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نمی شود.

وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای عدم تخصیص سهمیه سوخت به این خودروها هستیم که این کار با اولویت ناوگان حمل و نقل عمومی اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کارت سوخت کدام افراد باطل خواهد شد؟

وی بیان کرد:‌ پس از اجرای موفق ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث در بخش ناوگان نفت گازسوز از حدود یک ماه پیش، برنامه‌ریزی برای نحوه اجرای این قانون در بخش ناوگان بنزین سوز را آغاز شده است.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت تاکید کرد: با اجرای این قانون در بخش خودروهای سنگین، بیش از 50 درصد رانندگان ناوگان سنگین اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خود کردند که منافع بالایی را برای کشور به همراه داشته است.

احمدی فینی با تکذیب هرگونه قطع سهمیه بنزین برای خودروهای فاقد بیمه از اول دیماه 1402، گفت: مطابق پیشنهاد کارگروه راهبری اجرای ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، مقرر شده است تا گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز، از ابتدای دی ضمن اطلاع رسانی به تمام دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه به مدت یکماه، از حوزه ناوگان عمومی سواری (تاکسی ها) با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی و سازمانهای مربوطه، صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =