امیر حیدری: ۲ موشک جدید ‌در نیروی زمینی ارتش تا پایان سال رونمایی خواهد شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن اشاره به رونمایی دو موشک جدید توسط نیروی زمینی ارتش تا پایان سال گفت: طرح "لبیک۲" در راستای خودکفایی تسلیحات اجرایی شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز در بازدید از گروه 840 موشکی شهید کبریایی ارتش در جریان از آخرین اقدامات و دستاوردهای حوزه علمی، نظامی و تسلیحاتی این گروه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش همواره دست به ماشه آماده است

‌فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه این بازدید اظهار داشت: ما در نیروی زمینی برای تداوم آمادگی‌های رزمی و نهادینه‌سازی آمادگی‌های رزمی بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب اصل بر خودکفایی با نگاه به داخل گذاشته‌ایم و در مسیر خودکفایی، طراحی و تولید انواع تسلیحات 23 رسته دفاعی دارد که در این 23 رسته بتوانیم به خودکفایی پایداری برسیم تا پاسخگوی تمام نیازهای امنیتی و دفاعی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر طرح لبیک دو را داریم که با تصویب امام خامنه‌ای و پیگیری ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد ارتش ‌این طرح در مسیر خودکفایی و بومی‌سازی توفیقات خوبی داشتیم، تصریح کرد: در مسیر ارتقاء توان رزم و آمادگی برای دفاع از کشور توسعه یگان‌های موشکی را داریم و از همین مبداء پنج گروه موشکی را جدا می‌کنیم و به پنج نقطه حساس کشور مستقر خواهیم کرد.

‌فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز در نیروی زمینی ارتش به انواع موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و دقیق‌زن با قابلیت اتوماسیون مجهز شده ‌تا به هر تهدید دشمن در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: دو نوع موشک زمین‌پایه و هواپایه جدید تا پایان سال در نیروی زمینی ارتش ‌رونمایی می‌شود که در ادامه توسعه یگان موشکی و افزایش توان موشکی خواهد بود.

وی در بیان جزئیات مشخصات موشک‌های جدید ارتش جمهوری اسلامی گفت: یک موشک هواپایه داریم که از روی بالگرد و انواع هواپیماها قابل شلیک را داشته و ‌موشک زمین پایه در برد تاکتیکی مورد نظر نیروی زمینی تعریف شده است.

امیر حیدری با بیان اینکه در نیروی زمین ارتش چهار ویژگی "دورزن، نقطه‌زن، ‌هوشمند و قابلیت‌ هم‌افزایی" را برای تولید تسلیحات ‌تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت:‌ از سال 1400 تمامی تولیدات مبتنی بر این چهار ویژگی بوده و اگر برخوردار نیستند با کمک دانشمندان نیروی زمینی به این قابلیت می‌رسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =