هشدار تهران به آمریکا و ۳ کشور اروپایی در پی صدور بیانیه ضد ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی به آمریکا و ۳ کشور اروپایی در پی صدور بیانیه ضد ایرانی هشدار داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که «غنی‌سازی در سطح ۶۰ درصد» در مراکز غنی‌سازی ایران «ادامه خواهد داشت».

بیشتر بخوانید:

واکنش کنعانی به شهادت سردار سید رضی موسوی توسط رژیم صهیونیستی

وی همچنین گفت که که فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به طور کامل زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و ادامه خواهد داشت و یادآور شد که ایران مذاکره و دیپلماسی را بهترین شیوه برای رفع نگرانی‌های ساختگی در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود می‌داند.

این دیپلمات ارشد ایرانی هشتم دی ماه در واکنش به بیانیه ضد ایرانی پنجشنبه شب (هفتم دی ماه) سه کشور اروپایی و آمریکا، بار دیگر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را صلح‌آمیز خواند و با بیان اینکه «هم اکنون توپ در زمین آمریکا و سه کشور اروپایی است»، از آنها خواست که با کنار گذاشتن سیاست بیانیه‌ نویسی و فشارهای بی‌نتیجه، «تصمیمات سیاسی لازم» را اتخاذ کنند.

آمریکا و سه کشور اروپایی در پی گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن اعلام شده بود ایران سیاست کاهش در سرعت تولید اورانیوم ۶۰ درصدی خود را کنار گذاشته و تولید اورانیوم با غنای بالای خود را افزایش داده، بیانیه‌ای مشترک صادر و به این موضوع واکنش نشان داده و از ایران خواسته‌اند که گام‌های {جبرانی} خود را به عقب برگردانده و به صورت کامل با آژانس همکاری کند تا آژانس درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان خاطر بدهد.

آژانس در این گزارش اعلام کرده که از پایان نوامبر ۲۰۲۳، ایران میزان تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصدی در سایت‌های نطنز و فردو را به حدود ۹ کیلوگرم در ماه افزایش داده است.

این کشورها که از زمان خروج آمریکا از برجام هیچ اقدامی را در راستای جبران خروج آمریکا صورت ندادند و در این مدت رویکردهای غیرسازنده اتخاذ کرده و حتی بانی قطعنامه هم در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم شده‌اند، از تعهد به راهکار دیپلماتیک سخن گفته و در عین حال عنوان کرده‌اند «ایران نباید هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اعلام کرد که ایران به همه حقوق و تعهدات بین‌المللی خود واقف است و گفت «به همکاری‌ با آژانس ادامه خواهیم داد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1213313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =