چین برای ایفای نقش سازنده در روابط ایران و پاکستان اعلام آمادگی کرد

سرکنسول چین در کراچی پیشنهاد میانجیگری کشورش برای حل مسائل پیش آمده بین ایران و پاکستان را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرکنسول چین در کراچی یانگ یوندونگ امروز پنجشنبه گفت پکن مایل است نقشی سازنده در حل و فصل اختلافات بین اسلام‌آباد و تهران ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

شنیده شدن چند صدای انفجار در محدوده سراوان / آمار جان باختگان به ۹ نفر رسید

او در پاسخ به سوالی در خصوص حمله موشکی ضد تروریستی اخیر ایران گفت «پاکستان و ایران کشورهای بزرگ منطقه و جهان اسلام هستند، بنابراین چین امیدوار است اختلافات بین آن‌ها را بتوان از طریق مذاکره و سایر روش‌های مسالمت ‌آمیز حل و فصل کرد».

سرکنسول چین در کراچی پاکستان همچنین از دو کشور خواست با رعایت اصول و منشور سازمان ملل و هنجارهای روابط بین‌الملل خویشتن‌داری کنند. وی افزود «امیدواریم پاکستان و ایران بتوانند برای حل مشکلات خود به گفت‌وگو بنشینند».

پیش‌تر، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای پاکستانی، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و درباره عملیات اخیر بیان کرد که عملیات ضد تروریستی سه‌شنبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، علیه گروهک تروریستی موسوم به جیش‌ العدل بود که علیه امنیت مشترک ایران و پاکستان اقدام می‌کند و هیچ یک از اتباع پاکستانی در این عملیات مورد حمله قرار نگرفتند.

امروز هم در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله پاکستان به خاک ایران، وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش اولیه خود، ایران را کشوری برادر خواند و گفت که «کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد».

در بیانیه‌ای که روی وبسایت وزارت خارجه پاکستان قرار گرفت، این وزارتخانه اعلام کرد: «صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد».

انتهای پیام/

کد خبر: 1216254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =