کنعانی: آمریکا از مسیرهای مختلف برای ارسال پیام به ایران استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز خبر منتشر شده درباره نقش عربستان برای انتقال پیام آمریکا به جمهوری اسلامی ایران را تأیید نکرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که آمریکایی‌ها از «مسیرهای مختلف» برای «ارسال پیام» به ایران استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: هیچ گونه اقدامی را علیه ایران بی پاسخ نخواهیم گذاشت

ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) دوم بهمن ماه خبر منتشر شده درباره اینکه عربستان واسطه تبادل پیام بین ایران و آمریکا شده را تأیید نکرد و در عین حال گفت که ارسال پیام از کانال‌های مختلف توسط آمریکا به ایران امر مرسومی بوده است.

وبگاه «میدل ایست آی» روز شنبه مدعی شد که عربستان سعودی در حال حاضر رابط بین ایران و آمریکا در تبادل پیام‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای است.

چندی پیش نیز اظهاراتی به نقل از سفیر ایران در دمشق منتشر شد که گفته بود آمریکا از طریق یک کشور عربی برای ایران پیامی ارسال کرده، اظهاراتی که ناصر کنعانی گفته بود که در جریان آن نیست.

اینکه «تبادل پیام‌ها بین ایران و آمریکا از کانال‌های دیپلماتیک همچنان وجود دارد» نیز از جمله مواردی بود که حسین امیرعبداللهیان که هفته گذشته و در حاشیه اجلاس داووس با همتای عربستانی دیدار کرد نیز به آن اشاره کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین امروز روابط ایران و عربستان را خوب و رو به پیشرفت خواند و گفت که اهتمام جدی برای توسعه همکاری‌ها و مشورت‌ها و گفت‌وگوهای مستمری بین مقامات دو کشور از جمله وزرای خارجه وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =