قیمت جدید آپارتمان نوساز در تهران چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲

امروز (چهارشنبه) قیمت آپارتمان‌های نوساز تهران در بازار مسکن پایتخت، مشخص شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به‌رغم کاهش سهم واحدهای مسکونی نوساز از کل معاملات مسکن شهر تهران نسبت به سال‌های قبل، این بازه سنی همچنان رتبه اول بیشترین سهم انجام معامله مسکن در آمارهای رسمی را داراست.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲

هم اکنون و براساس اعلام بانک‌مرکزی در گزارش تحولات بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی پایتخت، حدود ۲۹‌ درصد از کل معاملات مسکن شهر تهران در بازه سنی آپارتمان‌های نوساز انجام می‌شود. این میزان در سال‌های میانی دهه ۹۰ چیزی حدود نیمی از معاملات (حول و حوش ۵۰ درصد) را شامل می‌شد، اما هم اکنون به دلیل افت تیراژ ساختمانی و رکود چند ساله در بازار ساخت‌وساز از یکسو و جهش قیمت مسکن و افزایش فاصله ریالی آپارتمان‌های نوساز با واحدهای مسکونی چند ساله، سهم معامله این آپارتمان‌ها از کل معاملات مسکن شهر تهران به زیر ۳۰‌ درصد کاهش یافته است.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد این گروه از واحدهای مسکونی نیز از کاهش اخیر قیمت مسکن که از تابستان امسال شروع شد جا نمانده‌اند. هر چند میزان افت قیمت نوسازها کمتر از واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر بوده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت آپارتمان‌های نوساز تهران را مشاهده کنید:

مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1217108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =