رستمی: با تحقق سند دانشگاه اسلامی فاصله زیادی داریم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعتقاد دارد که تحقق اهداف سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها با نتایج به دست آمده در میدان عمل و عملکرد شورای مرتبط؛ فاصله زیادی دارد. 

حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس ایرادات و موضوعات مختلف پیش آمده، پیش بینی و تصمیم گیری شده که سند دانشگاه اسلامی باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

ضرورت تطبیق آئین‌نامه ارتقا اساتید با سند دانشگاه اسلامی/ نهاد رهبری، آئین‌نامه ویژه گروه معارف را به شعاف پیشنهاد کرده است

وی ادامه داد: زمان بازنگری سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها با تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی مقارن شده است. در این تحول و تغییرات، شوراهای تخصصی ذیل شورای عالی، بخشی از عملیات و عملکردشان محدود شده است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه وقوع تحولات شورای عالی انقلاب اسلامی بر اسناد رسمی تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: ما باید متناسب با این تحول، در ابتدا بررسی کنیم که رویکرد شورا نسبت به موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها چیست. سپس بر اساس آن، بازنگری صورت گیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: البته سایر اسناد بالادستی نیز وضعیت مشابه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارند. به عنوان مثال زمان بازنگری نقشه جامع علمی کشور گذشته است؛ اما متناسب با شرایط موجود، تازه موضوع بازنگری آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است. سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها بعد از نقشه جامع مطرح شده بود. طبیعتا زمان بازنگری آن نیز گذشته است. بنابراین منتظر هستیم که متناسب با تحولات رخ داده در محیط، رویکرد و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، بازنگری انجام شود.

وی درباره میزان درصد و رضایتمندی از اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح کرد: به عقیده من میزان رضایت از اجرای این سند نسبت به امکاناتی که در اختیار ستاد اجرایی سند دانشگاه اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است؛ بد نیست. البته نسبت به عملکرد و نتایجی که در میدان باید به دست آید، فاصله زیادی داریم.

حجت الاسلام رستمی درباره بازنگری آیین‌نامه ارتقا اساتید و تاثیر شاخص‌های سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در این آیین‌نامه بیان کرد: سند ارتقا پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستادهای علمی و فرهنگی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگی شدن دانشگاه‌ها مطرح و تصویب شده است. همچنین تمام مجموعه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره همکاری لازم را داشتند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در حال حاضر آیین‌نامه ارتقا اساتید در دستور کار مجموعه‌های مرتبط قرار دارد. بخش‌های مرتبط با علم و فناوری در ستاد علم، بخش‌های مرتبط با علوم انسانی در شورای تحول علوم انسانی، بخش‌های مرتبط با اداره دانشگاه‌ها و آموزش، تربیت، موضوعات فرهنگی در شورای اسلامی شدن پیگیری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دارند. این بازنگری با سرعت مناسبی در حال انجام شدن است. بازنگری و تدوین و تهیه آیین نامه ارتقا اساتید با سرعت رضایت بخشی در حال انجام شدن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =