کسی که توان سختی کشیدن ندارد در ورزش موفق نمی شود

ورزش خیلی سختی دارد و باید از خیلی لذت‌ها گذشت و خیلی چیزها را فدای هدف خود کرد، زیرا کسی که توان سختی کشیدن را ندارد، نمی‌تواند در این رشته دوام بیاورد، اما پس از هر سختی آسانی است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، احمدرضا باشنگ دانشجوی رشته‌ی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس است که توانسته به عنوان کاپیتان تیم دانشگاه آزاد نایب قهرمانی مسابقات فوتسال در کشور را به دست آورد. لازم به ذکر است که این دانشگاه برای اولین بار این مقام را کسب کرده است.

باشنگ که از سنین نونهالی این حرفه را آغاز کرده است، ورزشکاران را به صبر و تحمل سختی ها دعوت می کند تا بتوانند در این را موفق شوند.

اکنون احمدرضا باشنگ با خبرنگار استانی ایسکانیوز به گفت‌وگو نشسته است:

ایسکانیوز: از چه سنی ورزش کردن را شروع کردید؟

از ۱۰ سالگی باشگاه انتظار درخت سبز بودم، مربی بنده آقای ادریس افروغ بوده، که خیلی قدردان زحماتشان هستم، و بیشتر عمر ورزشی من در تیم انتظار بوده است، و الان هم مربی رده پایه این تیم هستم.

ایسکانیوز: از کی ورزش را به صورت تخصصی آغاز کردید؟

از سن ۱۴ سالگی در لیگ های پایه استان و بعد لیگ های کشوری، و همچنین در لیگ برتر جوانان کشور نیز حضور داشته ام.

ایسکانیوز: افتخاراتی که در این مسیر کسب کرده اید چه چیز هایی بوده است؟

خوشبختانه بنده در سال ۹۵ دو دوره قهرمانی استانی، در سال ۹۶ مقام چهارم کشوری ، سال ۹۷ لیگ یک نوجوانان کشور، سال ۹۸ لیگ برتر جوانان کشور، سال ۹۹ لیگ برتر جوانان کشور، و از سال ۱۴۰۲ وارد بازی های دانشجویی شدم. از قشم شروع کردم که در بازی های منطقه ۶ قهرمان شدیم، و همچنین مقام دوم کشوری را کسب کردیم.

ایسکانیوز: خانواده از شما در ورزش فوتسال حمایت می کنند؟

از آنجایی که پدرم خودشان فوتبالی بودند، ولی به دلیل مشکلات جغرافیایی پیشرفت نکردند، به همین علت خیلی با ورزش کردن من موافق نیستند، زیرا ترس این را دارند که من هم موفق نشوم، ولی قهرمانی که کسب میکنم بسیار من را تشویق می کنند.

ایسکانیوز: چالش هایی که در این حیطه با آن مواجه شده‌اید چیست؟

مشکلات برای همه پیش می آید، هر چه بیشتر پیشرفت کنیم، با چالش‌های بیشتری مواجه می شویم. برای ما پسر ها مشکل سربازی و مشکلات مالی خیلی پیش می آید. البته انسان باید سختی بکشد تا رشد کند، و در قرآن نیز اشاره شده که انسان با سختی عجین است.

ایسکانیوز: یک توصیه‌ به ورزشکاران برای تحمل سختی‌ها و چالش‌ها کنید.

ورزش خیلی سختی دارد و باید از خیلی لذت‌ها گذشت و خیلی چیزها را فدای هدف خود کرد، زیرا کسی که توان سختی کشیدن را ندارد، نمی‌تواند در این رشته دوام بیاورد، اما پس از هر سختی آسانی است.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای پیام/

کد خبر: 1222326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =