متهم کلاهبردار میلیاردی به کشور بازگردانده شد + جزئیات

متهم کلاهبردار ۹۵۰۰ میلیارد ریالی به کشور بازگردانده شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در این باره اظهار کرد: در راستای توسعه دیپلماسی انتظامی و همکاری‌های فرابخشی فراجا، کلاهبردار ۹۵۰۰ میلیارد ریالی تبعه یکی از کشورهای همسایه، با تلاش پلیس بین الملل فراجا، بازداشت و از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مسترد شد.

بیشتر بخوانید:

صدور دستور دستگیری عامل یا عاملان قتل پزشک ماهشهری

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه افزود: این متهم چندی پیش در کشور خود اقدام به اخذ یک فقره وام بانکی به مبلغی معادل ۹۵۰۰ میلیارد ریال از بانک سهامی بازرگانی، در ازای احداث یک سردخانه در زمینی به مساحت چهار هکتار می‌کند. لیکن وی به محض دریافت وام، ضمن عدم استفاده از آن در مورد معین شده، پس از متواری شدن، با تنظیم قرارداد های صوری اقدام به نقل و انتقال مبلغ به سایر کشورهای همسایه می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شکایت شاکیان، اینترپل آن کشور، موفق به صدور یک فقره اعلان قرمز علیه نامبرده شده و با عنایت به ذکر نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که احتمال رویت فرد مورد نظر در آنجا متصور می باشد، شناسایی و دستگیری مشارالیه در دستور کار پلیس بین الملل فراجا قرارگرفت.

سردار کریمی ضمن اشاره به اعلان قرمز و ثبت مشخصات هویتی متهم در مبادی مرزی کشور بیان داشت: متهم هنگامی که قصد داشت از مرز هوایی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شود، با هوشمندی مأموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرز هوایی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) بازداشت و در اختیار مأمورین پلیس بین الملل قرار گرفت.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی با اشاره به دیپلماسی فعال انتظامی فراجا و اقدامات اعتماد ساز در زمینه مقابله با جرایم فراملی در زمینه همکاری های مشترک آینده بین کشورها، تصریح کرد: پس از هماهنگی با قوه قضائیه و اینترپل کشور مربوطه، زمینه استرداد متهم فراهم و با تلاش مؤثر مأمورین پلیس بین الملل فراجا، از همان طریق به کشورش مسترد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =