ورود به بهشت زهرا شبانه‌روزی شد + جزئیات

جواد تاجیک، مدیرعامل بهشت زهرا (س): درهای بهشت زهرا (س) از سحرگاه اولین پنج شنبه ماه رمضان تا پایان روز جمعه باز است. شب‌های ماه رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد صرفا برای زیارت گلزار شهدا باز است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، درب بهشت زهرا (س) شب‌های ماه رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد صرفا برای زیارت گلزار شهدا باز است. جواد تاجیک، مدیرعامل بهشت زهرا (س) با اعلام این خبر درباره تمهیدات این سازمان در روزهای پایانی سال گفت: درهای بهشت زهرا (س) از سحرگاه اولین پنج شنبه ماه رمضان باز است و تا پایان روز جمعه آماده حضور شهروندان است و مردم می‌توانند از فضای شب هم برای حضور بهره‌مند شوند. به عبارتی درهای بهشت زهرا (س) پنج‌شنبه و جمعه پایان سال به صورت شبانه روزی باز است. شهروندان برای حضور در بهشت زهرا (س) به زمان بندی توجه کنند و از ایستگاه‌های مترو شاهد، حرم امام و کهریزک جهت حضور بهره‌مند شوند. همچنین در روزهای پایانی سال از برگزاری مراسم سوم، هفتم، چهلم و سال متوفیان در بهشت زهرا (س) به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت قبر در بهشت زهرا(س) ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت

برنامه سال تحویل در مزار شهدا

وی درخصوص تمهیدات این سازمان در سال تحویل در آرامستان بهشت زهرا (س) افزود: برای سال تحویل درهای بهشت زهرا (س) از ۴ صبح نیز باز است و برنامه لحظه تحویل سال در محل گلزار شهدا برگزار می‌شود. همچنین افراد می‌توانند با حضور در فضای عمومی در کنار اهل قبور حضور یابند.

مدیرعامل بهشت زهرا (س) به برنامه‌های مردمی در این ایام اشاره کرده و گفت: سازمان بهشت زهرا (س) راسا برنامه محوری و متمرکز برای ماه رمضان در گلزار شهدا و سایر قطعات ندارد، زیرا همه ساله خود شهروندان در گلزار شهدا و قطعات مختلف حضور داشته و کاملاً مردمی برنامه اجرا می‌کنند. فعالیت شهرداری صرفاً فراهم کردن شرایط برای حضور شهروندان است و ما تمام تلاش خود را برای ارائه بهتر این خدمات در این ایام خواهیم داشت.

تاجیک تصریح کرد: شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳بامداد درب‌های بهشت زهرا صرفا برای زیارت گلزار شهدا و حضور در مراسم‌ها باز است. همچنین شب‌های جمعه هرهفته در ماه رمضان تا پایان این ماه مبارک و شب‌های قدر تا صبح درب بهشت زهرا برای مردم در همه آرامستان باز است.

وی خاطرنشان کرد: شب قدر سال گذشته با وجود ترافیک سنگین و مشکل پارک خودرو، مردم شب تاریخی و به یاد ماندنی را در بهشت زهرای تهران رقم زند بزرگ‌ترین اجتماع شب قدر بعد از حرم امام رضا در بهشت زهرا بود و بیش از ۵۰۰هزار نفر نیم میلیونی حضور داشته که امثریت ۹۰ درصد در گلزار شهدا بودند و این تعداد از اذان مغرب تا اذان صبح بودند.

خدمات پایان سال در بهشت زهرا (س)

مدیرعامل بهشت زهرا (س) از افزایش چند برابری فعالیت گشت‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در پنجشنبه و جمعه آخر سال از حضور متکدیان به شدت جلوگیری می‌شود چرا که این موضوع نارضایتی مردم را به همراه دارد. تاجیک از ساماندهی گلفروشان در محل درهای بهشت زهرا و حضور پررنگ گشت انضباط شهری خبر داد و بیان داشت: در روزهای پایانی سال پمپ بنزین سیار هم برای بهشت زهرا در نظر گرفته شده و مرکز فوریت‌ها نیز فعال است و شهروندان مثلاً در صورت خرابی خودرو می‌توانند با شماره ۳۲۲۲ و ۳۳۳۳ تماس بگیرید.

تاجیک در پاسخ به این پرسش که آیا در پنجشنبه و جمعه آخر سال دفن اموات صورت می‌گیرد، گفت: بله، دفن اموات در روزهای آخر سال مشابه زمان‌های دیگر است و تحت هر شرایطی صورت می‌گیرد چرا حکم شرعی است که جنازه مؤمن و مسلم نباید بر روی زمین بماند. وی با بیان اینکه تجمع آرامستان‌ها در بهشت زهرا اقدام درستی طی سال‌های گذشته نبوده است، گفت: ظرفیت روزانه دفن اموات در بهشت زهرا از سال آینده تکمیل و آرامستان‌های جدید راه اندازی می‌شود و بعد ۵۳ سال اقدام جدیدی صورت می‌گیرد و دفن اموات در حداقل ۴ نقطه مختلف انجام می‌شود. وسعت بهشت‌زهرا اکنون ۵۷۰ هکتار است و برای تهران از اکنون تا ۵۰ سال آینده ۱۸۰۰ هکتار آرامستان نیاز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =