تدوام ارائه خدمات رایگان به ۵دهک اول جامعه در سال جدید

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تدوام ارائه خدمات رایگان به ۵دهک اول جامعه در ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدمهدی ناصحی در مورد وضعیت تحت پوشش قرار دادن بیمه سلامت گفت: ۵ دهک اول جامعه همچنان بیمه رایگان با توجه به تامین اعتباری که برای بودجه ۱۴۰۳ انجام شده، خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نرخ بیمه شخص ثالث افزایش یافت + جزئیات

به گفته وی، با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد جمعیت تحت پوشش این بیمه گفت: جمعیت بیمه شدگان مانیز به صورت قطعی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =