دانشگاه آزاد ارومیه در کردستان عراق دوره‌های مهارتی برگزار می‌کند/ اقبال دانشجویان ترکیه‌ای به تحصیل در رشته پزشکی

مسئول بین الملل دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ماد گفت: واحد ارومیه در اقلیم کردستان عراق دوره‌های کوتاه مدت مهارتی از جمله رباتیک، آموزش زبان انگلیسی و... برگزار می‌کند.

آرش محمدی مسئول بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه اغلب دانشجویان خارجی که در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه تحصیل میکنند؛ از کشورهای همجوار هستند، اظهار کرد: در واقع این مهم یکی از مزیت های دانشگاه آزاد ارومیه است که در همسایگی سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق قرار گرفته و بنابراین ما همواره از این کشورها دانشجو داریم.

بیشتر بخوانید:

اولین بیمارستان دامپزشکی در سطح شهرستان ارومیه

وی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی دانشجویان بین الملل این واحد دانشگاهی مربوط به کشور عراق است، ادامه داد: از سال ۱۳۹۹ فرآیند جذب دانشجوی خارجی را به صورت مشارکتی آغاز کردیم و از سال ۱۴۰۱ به صورت مستقل اقدام به جذب دانشجوی خارجی کردیم.

محمدی تصریح کرد: در دوران کرونا با توجه به شرایط خاصی که ایجاد شد و امکان دوره های مجازی در سراسر جهان فراهم شد به تبع در کشور ما هم با موجی از استقبال دانشجویان خارجی مواجه شدیم اما اکنون که این دوران را پشت سر گذاشته ایم و تاکید بر کلاس های حضوری داریم باید شرایطی را فراهم کنیم که به جذب بیشتر دانشجویان خارجی کمک کند.

وی تبلیغات مناسب، تبیین درست و ارائه امکانات بهتر را از جمله مواردی دانست که در جذب بیشتر دانشجوی خارجی موثر است و گفت: در این خصوص ما در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برای هر کشور برنامه مجزایی درنظر گرفته ایم از جمله اینکه با موسسات آموزش عالی مستقر در هر کشور قرارداد همکاری خواهیم داشت.

محمدی تصریح کرد: با قراردادهای همکاری که منعقد میشود امکان تعاملات علمی و پژوهشی فراهم خواهد شد که هم در تاییدیه مدرک دانشگاه آزاد در آن منطقه و هم در جذب دانشجوی بیشتر تاثیر گذار است.

وی با اشاره به سفری به اربیل عراق هم گفت: طی این سفر با مسوولان دانشگاه ماد ملاقاتی انجام شد و از ما دعوت به عمل آمد و بازدیدی از این دانشگاه داشتیم و مقدمات کار برای عقد تفاهم نامه در همان سفر انجام شد.

مسوول بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه افزود: طبق صحبتهایی که انجام گرفت مقرر شد که دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه دوره های کوتاه مدت مهارتی را در اقلیم کردستان عراق با همکاری دانشگاه ماد برگزار کند که با توجه به سرآمد بودن این دانشگاه در این منطقه؛ ما از ظرفیتهای علمی مان بهره خواهیم گرفت و آنها نیز در جذب دانشجوی خارجی به ما کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه در اسفندماه ۱۴۰۲ اضافه کرد: از دیگر مفاد این تفاهم نامه این است که با توجه به اینکه تعدادی از رشته ها در دانشگاه ماد تا مقطع کاردانی پذیرش دارند شرایطی فراهم شود که با تایید مدرک دانشگاه آزاد امکان ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه آزاد ارومیه با توجه به نزدیکی و بعد مسافت فراهم شود.

محمدی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه دوره‌هایی چون رباتیک، آموزش زبان انگلیسی و دوره های نحوه آموزش برای مدرسین توسط دانشگاه آزاد ارومیه در اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد.

مسوول بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه افزود: در سال ۱۴۰۳ قطعا چند تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های کشور ترکیه هم خواهیم داشت. از کشور ترکیه بیشتر در رشته های پزشکی و فنی و مهندسی پذیرش دانشجو داریم و در نظرسنجی که در پایان سال ۱۴۰۲ از دانشجویان ترک به ویژه در حوزه امکانات رفاهی صورت گرفت، رضایتمندی بالایی وجود داشت و هرچند رایزنی هایی نیز با چند شرکت برای جذب دانشجو از کشور ترکیه داشتیم اما همین رضایتمتدی در افزایش جذب دانشجو از کشور ترکیه بسیار موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =