طوفان الاقصی / نتانیاهو: ‌صدها سرباز اسرائیلی را از دست داده‌ایم / بازداشت بیش از 8600 نفر در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

جنگ در غزه در حالی به ۷ ماه نزدیک می‌شود که بمباران مناطق شمالی غزه تشدید شده و اشغالگران به شکل دیوانه‌وار خانه‌های مسکونی شهر غزه را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، 217 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و در شرایطی که جامعه جهانی نگران از یورش زمینی ارتش اشغالگر به شهر رفح است؛ مقامات اسرائیلی همچنان به حمله به این شهر مملوء از جمعیت آوارگان اصرار دارند و از سوی دیگر اختلافات نمایشی تل آویو و واشنگتن نیز در صدر اخبار قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

حمله به رفح، عملیات ما علیه اسرائیل را شدیدتر می‌کند

در این میان جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش اسرائیل از اواخر شب گذشته تا ساعات بامدادی چندین خانه مسکونی در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه و همچنین اردوگاه جبالیا در شمال غزه را هدف قرار دادند.

در حوزه تحولات سیاسی نیز منابع مصری اعلام کردند که هیئت‌های مذاکره کننده حماس و رژیم اسرائیل بدون حصول نتیجه‌ای قاهره را ترک کرده‌اند.خبرگزاری آناتولی نوشت که دو طرف برای مشاوره با رهبران خود از مصر خارج شده‌اند.

رئیس اسبق شاباک: هیچ زمانی اوضاع اسرائیل را تا این حد ناامیدکننده ندیده بودم

یعقوب بیری، رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک/شین بت) در انتقاد صریح از نتانیاهو گفت: دولت اسرائیل رهبری که بتواند به نگرانی‌ها و سؤالات مردم پاسخ دهد، ندارد.

او گفت:من به خاطر نمی‌آورم که اسرائیل در شرایطی به اندازه وضعیتی که اکنون از آن به سر می‌برد، شکننده و ناامید کننده بوده باشد.

حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در ایلات

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد امروز یک هدف حیاتی در ام الرشراش (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی را با پهپاد هدف قرار داده است.

حزب‌الله خودروهای نظامی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد کرد که با گلوله‌های توپخانه، ماشین‌آلات نظامی ارتش اشغالگر اسرائیل را در منطقه مرزی «المالکیه» به طور دقیق مورد هدف قرار داده است.

بمباران اردوگاه جبالیا

جنگنده‌های ارتش اشغالگر چندین مرتبه منطقه «التوبه» در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی عوودا در فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه هوایی عوودا در فلسطین اشغالی را شامگاه پنج‌شنبه با پهپاد مورد هدف قرار داده است.

نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

بنیامین نتانیاهو، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان با اذعان به تلفات ارتش اشغالگر اسرائیل در غزه، گفت: «صدها سرباز را از دست داده‌ایم».

کودک اهل غزه که از سر گرسنگی باتری ساعت بلعیده بود

دکتر خالد الشموسی پزشک عمانی که در غزه به سر می‌برد، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از یک دختربچه و یک باتری که در شکم او پیدا کرده بود، نوشت: «این یک باتری است که با لاپاراسکوپی از شکم دختری 5 ساله در غزه بیرون آوردم... از شدت گرسنگی، یک ساعت باتری خورده بود».

 یگان مهندسی ارتش اسرائیل در کمین

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که دهانه یک تونل را در اطراف پادگان «سعد صایل» در شرق رفح در جنوب نوار غزه پس از حضور تعدادی از نظامیان یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کرده که طی آن این نظامیان به قتل رسیده و مجروح شدند

 هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در غزه به سبب نبود سوخت در بیمارستانها

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: سوخت بیمارستان شهدای الاقصی در غزه تا 48 ساعت دیگر تمام می‌شود که این امر هشداری درباره وقوع بحران انسانی است.
خواهان ارسال فوری سوخت برای بیمارستان شهدای الاقصی و تمام بیمارستانها هستیم.
دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول وقوع هر فاجعه ای که ممکن است منجر به جان باختن بیماران شود، می دانیم.

 مقاومت فلسطین نظامیان اسرائیل را در غزه درهم کوبید

گردان‌های عزالدین القسام، اعلام کرد که با همکاری گردان‌های جهاد جبریل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در محور «نتساریم» واقع در غزه با راکت «رجوم» هدف قرار داده است.

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به شکست اسرائیل در نبرد غزه

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جریان سازی رسانه‌ای خود مدعی شده است که بسیاری از رهبران پیش از این حتی رفح را نیز ترک کرده اند و حتی با ورود ارتش اسرائیل به این شهر نیز نباید در انتظار دستگیری رهبران حماس بود.

انتشار این موج رسانه‌ای توسط یدیعوت آحارانوت در شرایطی است که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی حتی پیش از آغاز عملیات نظامی خود در غزه دستگیری رهبران و نابودی حماس را به عنوان یکی از دو هدف اصلی این رژیم در نبرد غزه عنوان کرده بودند.

بازداشت بیش از 8600 نفر در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد، تعدادی افرادی که بعد از هفتم اکتبر در کرانه باختری بازداشت شده‌اند به بیش از 8600 نفر رسیده است.

آژیر هشدار در کریات شمونه به صدا درآمد

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «مرگلیوت» و «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان خبر دادند.

 واکنش نروژ به تجاوزات صهیونیستها به دفاتر آنروا در قدس اشغالی

وزیر خارجه نروژ اعلام کرد: باید در خصوص تجاوزات به مقر آنروا(آژانس سازمان ملل در امور کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) در قدس شرقی تحقیق کرد، اسرائیل باید از کارکنان و ساختمانهای وابسته به سازمان ملل حمایت کند.

هلاکت 4 نظامی اسرائیلی در محله الزیتون

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در درگیری‌های محله الزیتون در شهر غزه، دست کم 4 نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و شماری نیز مجروح شده است.

حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح

شبکه خبری المیادین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محله «السلام» در جنوب شرقی رفح واقع در جنوب غزه خبر داد.

14:41- تنزل مجدد حزب لیکود در نظرسنجی جدید روزنامه معاریو

درحالیکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با هدف گذر از وضعیت بحرانی و ریزش شدید محبوبیت حزب لیکود، جنگ در غزه را طولانی کرده اما جدیدترین نظرسنجی روزنامه معاریو نشان می‌دهد این حزب بار دیگر به بدترین وضعیت خود در میان افکار عمومی تنزل کرده و در صورت برگزاری انتخابات تنها 17 کرسی را از آن خود می سازد (15 کرسی کمتر از انتخابات قبل).

ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام در برابر مخالفان خود شکست بزرگی خواهد خورد.

  تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل در پایگاه مسکفعام هدف قرار گرفت

در بیانیه دوم مقاومت اسلامی لبنان آمده است، در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار  غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز جمعه تجهیزات جاسوسی تازه تاسیس ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه «مسکفعام» با سلاح های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی بر دشمن وارد کردند.

 اختلاف نظر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بر سر حمله به رفح

یدیعوت آحارونوت در گزارشی از تشدید اختلاف نظرها در میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بر سر حمله به رفح در جنوب نوار غزه و واکنش احتمالی کاخ سفید به این اقدام خبر داد.

این نشریه با اشاره به تهدیدات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص قطع حمایت تسلیحاتی واشنگتن از تل آویو در صورت حمله ارتش اسرائیل به رفح نوشت: نتانیاهو، نخست وزیر و رون درمر، وزیر امور راهبردی و عضو ناظر کابینه جنگی اسرائیل معتقدند که وقتی آمریکا، اسرائیل را به قطع حمایت تسلیحاتی خود تهدید می‌کند این مسئله صرفا در حد ابراز ناخرسندی لفظی باقی می ماند و در عمل این اقدام توسط دولت بایدن انجام نخواهد شد.

در مقابل، یوآو گالانت وزیر جنگ، بنی گانتز، وزیر کابینه جنگی و گادی آیزنکوت، عضو ناظر کابینه جنگی معتقدند که نمی توان راهبرد امنیت داخلی اسرائیل را صرفا براساس تحلیل های رون درمر از وضعیت داخلی آمریکا بنا کرد.

 زخمی شدن 12 نظامی اسرائیلی در جنوب غزه 

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اثر انفجار مین در جنوب نوار غزه 12 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

 موشکباران شهرک مفتاحیم در اطراف نوار غزه

گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از موشکباران مواضع نظامیان صهیونیست در پایگاه مفتاحیم در اطراف نوار غزه خبر داد.

منبع: تسنیم

ادامه دارد...

کد خبر: 1230070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =