پیش‌نویس عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد

مجموع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا پیش‌نویس قطعنامه حمایت از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در این سازمان را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مجموع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا پیش‌نویس قطعنامه حمایت از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در این سازمان را تصویب کرد.

براساس گزارش خبرگزاری وفا، این پیش‌نویس به شورای امنیت توصیه می‌کند در این درخواست بازنگری کند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی / نتانیاهو: ‌صدها سرباز اسرائیلی را از دست داده‌ایم / بازداشت بیش از 8600 نفر در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

نماینده امارات در سازمان ملل در ابتدای این جلسه گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی به آینده مردم فلسطین بستگی دارد.

به نقل از وبگاه خبری اسکای نیوز، نماینده امارات در سازمان ملل تاکید کرد این حق فلسطین است که در سازمان ملل عضویت کامل داشته باشد.

فلسطین اولین بار درخواست رسمی خود برای عضویت در مجمع عمومی سازمان ملل را سال ۲۰۱۱ ارائه داد. محمود عباس در آن زمان درخواست خود را به بان کی مون دبیرکل وقت سازمان ملل ارائه داد و او نیز این درخواست را به شورای امنیت ارجاع داد که به سبب کارشکنی‌های آمریکا عضویت فلسطین در مجمع عمومی به رای گذاشته نشد و پرونده عضویت فلسطین همچنان در شورای امنیت بدون نتیجه‌ای باقی ماند.

فلسطین سال ۲۰۱۲ خواستار عضویت در سازمان ملل به عنوان یک عضو ناظر شد که دو سوم کشورها (۱۳۸ کشور) به آن رای موافق دادند. بر خلاف شورای امنیت، در مجمع عمومی سازمان ملل همه ۱۹۳ کشور حق رای دارند و کسی از حق وتو برخوردار نیست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1230114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =