تهران-ایسکانیوز: «سیدحسین آیت‌اللهی» نقاش و معلم پیشکسوت استان یزد درگذشت. این هنرمند از استادان طراحان پارچه و به ویژه ترمه یزد به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، این هنرمند طی سال های فعالیتش نزدیک به 400 تابلو نقاشی و بیش از 1200 اثر در زمینه‌ طراحی پارچه و فرش از خود به جای گذاشته است.

مرحوم آیت‌اللهی متولد سال 1335 در یزد بود. او پس از سال‏‏‌ها فعالیت در زمینه‌ آموزش و پرورش و تربیت هنرمند، پس از حدود دو سال مبارزه با بیماری‌اش، شامگاه 26 آبان‌ماه دعوت حق را لبیک گفت.

635519211436040000

پیکر این هنرمند فقید امروز چهارشنبه 28 آبان، ساعت 9 صبح از منزل وی واقع در خیابان شهید چمران، کوچه مکتب امام، جنب مؤسسه یاحسین(ع) به سمت خلدبرین تشییع و به خاک سپرده شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با صدور پیامی، درگذشت سیدحسین آیت‌اللهی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: «خبر درگذشت هنرمند برجسته و متعهد و توانمند مرحوم سیدحسین آیت‌اللهی که در طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت، موجب تألم خاطرهمه اصحاب فرهنگ و هنر استان دارالعباده یزد گردید. بی‌تردید آثار ماندگار این استاد نام‌آشنا در عرصه هنرهای دستی، گنجینه باارزشی به‌شمار می‌رود که اهتمام برای انتقال آن به نسل آینده رسالت خطیر هم‌قطاران و شاگردان آن مرحوم و فعالان این عرصه محسوب می‌شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند سخت‌کوش به جامعه هنری و خانواده مکرم و ارادتمندانش، علو درجات روح آن هنرمند والامقام را از خداوند سبحان مسئلت دارد.»
کد خبر: 146335

وب گردی

وب گردی