درخواست مجدد ترکیه برای مذاکره با روسیه

در پی اقدام ترکیه در سرنگونی بمب‌افکن روسیه در آسمان سوریه و تنش در روابط دو طرف، وزیر خارجه ترکیه خواهان گفتگو با روسیه برای فائق آمدن بر تنش‌ها شد.

به گزارش ایسکانیوز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد: طبیعتا اختلافاتی در دیدگاه ما و روسیه وجود دارد، اما ما باید به مذاکرات برای محدود کردن اختلافات را ادامه دهیم.

این سخنان مولود چاووش اوغلو در ضیافت صبحانه با شهروندان روس که در آنتالیا مقیم هستند، (این منطقه مقصد گردشگران روس در ساحل دریای مدیترانه به شمار می‌آید) مطرح شد.

این مقام ترکیه‌ای اخیرا در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نسبت به اظهارات غیر دقیق منتشر شده توسط رسانه‌ها در روسیه هشدار داد و گفت: یک روزی مشکلات حل می‌شود، اما بذر اختلافات که شما میان مردمتان پاشیده‌اید، می‌تواند برای دوره طولانی ادامه داشته باشد. به همین دلیل، باید مسئولانه برخورد کنید.

او مدعی شد: جنگنده‌های روسیه قبلا نیز حریم هوایی ترکیه را نقض کردند و موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آن زمان عذرخواهی از ترکیه بود و این عذرخواهی به آن معنا بود که وی اشتباه کرده است. امیدوارم روسیه هم موضعی مشابه ترکیه اتخاذ کند ما مخالف اظهارات روسیه که به هیچ وجه با حقیقت ارتباطی ندارد هستیم و به شیوه خودشان به آن‌ها پاسخ نمی‌دهیم.

وزیر خارجه ترکیه در پایان گفت: از روسیه می‌خواهیم شایعات و دروغ‌هایی که پس از سقوط جنگنده روسیه در رسانه‌های این کشور درباره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اعضای خانواده‌اش منتشر شده را پایان دهد.

301302

کد خبر: 562046

وب گردی

وب گردی