همایش ملی ریاضی و کاربرد به میزبانی لرستان برگزار شد

‌هشتمین همایش ملی ریاضی و کاربرد آن در سایر علوم در لرستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، هشتمین همایش ملی ریاضی و کاربرد آن در سایر علوم با حضور معاون دانشگاه پیام نور کشور و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خرم‌آباد برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان در حاشیه این مراسم گفت: تولید علم مهمترین عنصر رشد توسعه اقتصادی و سیاسی هر کشور است و در صورتی‌که برنامه‌ریزی کلان کشوری بر مبنای پژوهش و فناوری باشد وضعیت اقتصادی آن نیز بهبود می‌یابد.

محمدرضا جعفری افزود: همه رشته‌های مهندسی به ریاضی وابسته هستند و تولیدات اقتصادی چون صنعت نفت، پتروشیمی، دارویی و الکترونیکی نیز از ریاضی استفاده می‌کنند و در حقیقت علم ریاضی تأثیر مستقیم بر صنعت و پیشرفت سایر علوم دارد.

او گفت: با توجه به اهمیت علم ریاضی در پیشرفت کشور بر آن شدیم هشتمین همایش ملی ریاضی و کاربرد آن در سایر علوم را برگزار کنیم که با تلاش یک ساله همکارانمان این همایش امروز برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های علمی نقش مهمی در ایجاد ارتباط در بین پژوهشگران دارد که امیدواریم همایش امروز بستری برای ارتباط دانشگاه با پژوهشگران باشد.

همچنین عقیله حیدری دبیر همایش ملی ریاضی نیز در این همایش طی سخنانی گفت: در این همایش ملی حدود 250 مقاله به دبیرخانه رسید که 108 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود و 60 مقاله نیز برای ارائه به صورت پوستر برگزیده شده است. همچنین در این همایش پژهشگرانی از سراسر کشور مقالات خود را در زمینه علم ریاضی و کاربرد آن در سایر علوم ارائه دادند.

20104

کد خبر: 643738

وب گردی

وب گردی