یک پیام مشترک به مناسبت درگذشت توران میرهادی

«شورای سیاستگزاری و راهبری سینماهای کودک و نوجوان» و «بنیاد سینمایى فارابى»، طی پیام مشترکی درگذشت سیده توران میرهادی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومى بنیاد سینمایى فارابى، در متن این پیام آمده است:

ارزش اراده، ممارست و خدمات آموزشی و ادبی خانم توران میرهادی، به کودکان ایرانی، بر کسی پوشیده نیست.
«شورای سیاستگزاری و راهبری سینماهای کودک و نوجوان» و «بنیاد سینمایى فارابى»، درگذشت این معلم کوشا و مهربان را به خانواده ایشان، همکارانشان در «شورای کتاب کودک» و همچنین فعالان عرصه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان تسلیت می گویند.
امیدواریم محققان، نویسندگان، شاعران، فیلمنامه نویسان و فیلمسازانی که برای بچه های کشورمان کار می کنند، با استفاده از مجموعه با ارزش «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان»، که حاصل سالها تلاش بی وقفه ایشان و همکارانشان است، نسبت به ویژگی های ادبی و ظرفیت های علمی این دو گروه سنی آشنایی بیشتری پیدا کرده و در مسیر خلق آثار بهتر برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان، در هر جای جهان، گام های بلندتری بردارند.
همچنان امیدواریم این مجموعه ادبی-علمی، که هنوز مراحل تکمیل خود را طی می کند و تاکنون تنها دوازده جلد آن (از الف تا خ) انتشار یافته، با حمایت حامیان آثار ادبی و علمی برای کودکان و نوجوانان، شرایط انتشار جلد های بعدی را نیز یافته و بعنوان کتاب مرجع مورد استفاده معلمان، محققان و همه دست اندرکاران مرتبط با این حوزه قرار گیرد.
این پیام، با شعری از افشین علا (شاعر نام آشنای شعرهای کودک و نوجوان و عضو شورای فیلمنامه سینماهای کودک و نوجوان) که بمناسبت درگذشت خانم میرهادی سروده شده، پایان می یابد.

«از پشت قاب عینک»


مادربزرگ، آنشب

از گل قشنگتر بود

برداشت کوله اش را

آماده سفر بود

***

در کوله بار خود داشت

شعر و کتاب و دفتر

یک عمر غیر از اینها

چیزی نداشت دیگر

***

هنگام رفتنش هم

دل را به کودکان داد

دستی برای آنها

با خستگی تکان داد

***

پرواز کرد و خوابید

مانند خواب کودک

باقی گذاشت اما

صدها کتاب کودک

***

پرواز کرد ، اما

حتی در آسمانها

از پشت قاب عینک

لبخند اوست پیدا

***

رنگین کمان نوشته

بر ابرها به شادی

با یک مداد رنگی

«توران میرهادی»
101/501

کد خبر: 703769

وب گردی

وب گردی