مدیر اجرایی شرکت پویش نرم افزار کاسپین درباره نرم افزار تولیدیشان گفت: ما با کمک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ،در سال 94 اقدام به تولیدپلتفرمی برای آموزش تعاملی به زبان فارسی کرده ایم.

محمدحسین انصاری، مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان پویش نرم افزار کاسپین درباره نرم افزار تولیدیشان به ایسکانیوز گفت: ما با کمک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ،در سال 94 شروع به ساخت و توسعه پلتفرمی برای آموزش های تعاملی برای فارسی زبان ها کرده ایم.

وی با اشاره به کمبود منابع برنامه نویسی فارسی افزود: همانطور که می دانید منابع آموزشی فارسی برای یادگیری برنامه نویسی در این زبان بسیار محدود است و به همین جهت مخاطبین آن نمی توانند به راحتی برنامه نویسی را یاد بگیرند و در ایران در این زمینه ضعف داریم.

انصاری ادامه داد: ما به کمک دانشگاه آزاد قزوین اقدام به ساخت و توسعه سامانه ای برای آموزش مهارت های برنامه نویسی به صورت تعاملی کرده ایم. به این صورت که علاوه بر یادگیری ،در محیط های شبیه سازی شده، اقدام به برنامه نویسی کرده و پس از اجرا شدن،آن را خطایابی و گوشزد می کند و شما امکان اصلاح برنامه خود را می یابید.

مدیر اجرایی شرکت پویش نرم افزاری کاسپین با اذعان بر 2طرفه بودن آموزش این سیستم تصریح کرد: این سیستم در نهایت به یادگیری دو طرفه به صورت آموزش و تمرین یادگیرنده کمک می کند و ما با کمک دانشگاه آزاد قزوین این محصول را توسعه و راهی باز کرده ایم.

انصاری در خصوص دانش بنیانی شدن شرکت گفت:ما تقریبا چند وقتی هست که شرکت را ثبت کرده ایم . از آغاز فعالیتمان تا کنون در دانشگاه مستقر بوده ایم و اکنون نیز در حال گسترش فعالیت در مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین مستقر هستیم.

وی با اشاره به پروسه عنوان طرح خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: ایده اولیه مان شتاب دهنده فیلتک بود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین عنوان شد و در آنجا توسط دانشگاه و هیات داورها مورد تایید قرار گرفت و توانستیم از حمایتهای مادی و معنوی این دانشگاه برخوردار شویم.

انصاری خاطر نشان کرد: شتاب دهنده فیلتک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ،مرکزی به نام سازمان مرکزی نوآوری راه اندازی کرده ایم که شامل آزمایشگاه های متعدد و شتابدهنده استارت آپ و به آن، شتاب دهنده سورس هم گفته می شود، است .که پس از ارائه ایده مان در آنجا ،مورد تایید هیات داوران قرار گرفت.

مدیر اجرایی شرکت پویش نرم افزاری کاسپین با ذکر نداشتن رقیب خارجی این سیستم تولیدی اذعان داشت: مشابه آمریکایی دارد که در نیویورک مستقر هست و توسط خود دولت آمریکا حمایت می شود.و نمونه ایرانی ندارد

وی در خصوص اختلاف قیمت ای محصول با نمونه خارجی اش گفت: چون هزینه های ما به صورت ریالی است، از لحاظ قیمتی بسیار با آنها فاصله داریم و با حمایتی که دانشگاه آزاد علل الخصوص شخص دکتر موسی خوانی از ما می کند ، این امکان در اختیار ما قرار گرفته است که بسیاری از دوره هایمان را حتی رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و در بسیاری موارد ،در بخش های غیر رایگان نیز ،آنقدر مبالغ ناچیز است که حتی نسبت به کلاس هایی که در خود ایران دایر می شود ویا حتی کتب آموزش این زمینه ،نیز ارزانتر است.

402/101

کد خبر: 722684

وب گردی

وب گردی