حضور ناو جنگی چین در خلیج‌فارس پس از 6 سال

ناو جنگی چین نخستین گشت‌زنی دریایی خود در آب های خلیج‌فارس را پس از 6 سال آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور؛ ناو جنگی چین نخستین گشت‌زنی خود در آب های خلیج فارس را پس از 6 سال آغاز کرد. این فعالیت که از سال 2010 مسکوت مانده بود در راستای تمایل پکن برای حضور پررنگ تر در عرصه بین المللی و قدرت نمایی در برابر آمریکا صورت گرفته است.

کانال سی سی تی وی چین اعلام کرد سه فروند کشتی جنگی که مجهز به هدایت کننده و ردیاب موشک هستند روز شنبه وارد آبهای قطر شده اند و به زودی رهسپار بندر جده در عربستان سعودی خواهند شد.

نیروی دریایی چین در راستای عملیات مقابله با دزدان دریایی به طور منظم به گشت زنی در آبهای سواحل یمن و سومالی می پردازد. این در حالی است که ورود ناو جنگی این کشور به آبهای خلیج فارس و نزدیک شدن به پایگاه ‌های دریایی آمریکا و انگلیس کمی غیرمعمول به نظر می رسد.

نیروی دریایی چین در سال 2014 برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی با ایران در خلیج فارس حضور یافت ولی از نزدیک شدن به آبهای کشورهای عربی در خلیج فارس اجتناب کرد.

بخشی از اقتصاد چین به نفت خاورمیانه وابسته است. با این حال، این کشور تا حد ممکن از درگیر شدن در بحران سوریه و یمن خودداری کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

308/300

کد خبر: 725498

وب گردی

وب گردی