منصور هادی پس از امارات وارد ریاض شد

رئیس‌جمهور مستعفی یمن سفری غیرمنتظره‌ای به امارات دیگر هم‌پیمان خود در جنگ یمن داشت و طی آن با رهبری امارات به بررسی تحولات سیاسی، نظامی و اقتصادی یمن پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز یاسین مکاوی،‌ مشاور رئیس‌جمهور مستعفی یمن گفت که سفر عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن به امارات در چارچوپ تعمیق روابط بین دو کشور برادر است به ویژه اینکه امارات یکی از کشورهای اصلی در کنار عربستان در ائتلاف عربی است و به دولت مستعفی برای بازگشتن به قدرت کمک می‌کند.

مکاوی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که این سفر تاکیدی عملی بر تعمیق روابط بین یمن و مشروعیت بخشیدن دولت امارات متحده عربی به دولت عبدربه منصور هادی است.

وی در ادامه بر وجود هماهنگی کامل و اتاق‌های عملیات مشترک جهت اداره عملیات نظامی با هدف حمایت از دولت مستعفی یمن تاکید کرد.

این مقام دولت مستعفی یمن اظهار داشت: هدف اصلی ائتلاف عربی بازگرداندن دولت هادی به یمن و بستن راه‌های نفوذ ایران در منطقه و یمن است.

عبدربه منصور هادی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات به بررسی همکاری نظامی، سیاسی، اقتصادی پرداخت.

در این راستا خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرد: سفر هادی به امارات را در راستای تقویت روابط و تحکیم آن است که در همکاری و همبستگی و فداکاری‌های برادرانه مشترک تجلی می‌یابد.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور مستعفی یمن روز دوشنبه از امارات به ریاض وارد شد و محمد سعید آل جابر، سفیر عربستان در یمن در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد از وی استقبال کرد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید کننده: سرلک

کد خبر: 737290

وب گردی

وب گردی