نام رژیم صهیونیستی به فهرست ناقضان حقوق کودکان اضافه می‌شود

سازمان موسوم به «فهرست کودکان و درگیری‌های مسلحانه» از سازمان ملل خواست نام اسرائیل را به فهرست ناقضان حقوق کودکان اضافه کند.

به گزارش ایسکانیوز روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی نوشت سازمان غیرانتفاعی موسوم به «فهرست کودکان و درگیری‌های مسلحانه» از سازمان ملل متحد خواست نام ارتش اسرائیل را به فهرست ناقضان حقوق کودکان اضافه کند.

در این گزارش آمده است: شبکه ای از سازمان ها که در تلاش برای حفاظت از کودکان در درگیری ها هستند، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته اند نام یازده کشور و گروه مسلح از جمله ارتش اسرائیل را به سبب نقض فاحش حقوق کودکان در فهرست سیاه قرار دهد.

در گزارش سازمان فهرست کودکان و درگیری‌های مسلحانه که روز چهارشنبه منتشر شد به نام ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن نیز اشاره شده است که بان کی مون، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد سال گذشته -پس از آن که سعودی ها و حامیانشان تهدید به متوقف کردن کمک های مالی خود به برنامه های سازمان ملل متحد کردند- نام آن را از این فهرست خارج کرده بود.

این سازمان همچنین خواستار اضافه شدن نام ارتش اسرائیل به این فهرست شده است که در سال دو هزار و پانزده به سبب لابی آمریکا و اسرائیل، نامش از این فهرست خارج شد.

نه صفحه از گزارش این گروه به اقدام نقض کننده اسرائیل اختصاص یافته است که بیشتر آنها بر جنگ سال دو هزار و چهارده غزه متمرکز است، جایی که در آن طی درگیری پنجاه و یک روزه تابستانی، حدود دو هزار فلسطینی کشته شدند، رقمی که بر اساس گزارش اسرائیل، ‌نیمی از آنها جنگجو بودند. فلسطینیان این رقم را به چالش کشیده اند و اعلام کرده اند که حدود هفتاد درصد از افراد کشته شده غیرنظامی بوده اند.

این روزنامه نوشت دو صفحه از این گزارش به سوریه اختصاص یافته است، جایی که در آن جنگ داخلی سبب کشته شدن بیش از چهارصد هزار تن شده است که ده ها هزار تن از آنها کودک بودند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737817

وب گردی

وب گردی