استاد دانشگاه: بازار مسکن وارد دوران پیش رونق نشده است

استاد دانشگاه عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال  همچنان بازار مسکن در حالت رکود است و  تاکنون به دوران پیش رونق ورود پیدا نکرده است.

علی اکبر نیکو اقبال در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت بازار مسکن از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال همچنان بازار مسکن در حالت رکود است و تاکنون به دوران پیش رونق ورود پیدا نکرده است.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار مسکن هر 3-4 سال یکبار حالت پلکانی را طی می کند اما برای اولین بار در سال جاری حالت پلکانی اجرا نشده و به طور حتم می بایست تا 2 سال آینده صبر کرد زیرا در صورت رونق اقتصادی و اعطای وام های ارزان قیمت به متقاضیان امیدی می رود تا تحرکی در بازار مسکن ایجاد شود.
نیکواقبال بیان کرد: رونق بازار مسکن باعث تاثیر گذاری و رونق دیگر صنایع وابسته به مسکن می شود، لازم به ذکر است مشکلاتی که باعث عدم رونق بازار مسکن شده مربوط به برخی از مسایل سیاسی است که در ابتدا می بایست اقداماتی را در راستای مشکلات موجود انجام داد.
استاد دانشگاه پیش بینی خود از روند معاملات مسکن طی سال آینده را اینگونه بیان کرد: رونق بازار مسکن سال آینده وابسته به برخی از شرایط حاکم است، با توجه به برخی از سرمایه گذاری هایی که ازطریق برخی از کشورهای خارجی شد و تاثیر گذار نبودند می بایست تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود.

وی در پایان گفت: علاوه بر سرمایه گذاری های خارجی اقداماتی هم باید در راستای سرمایه گذاری های داخلی انجام شود، در این خصوص می توان گفت که تمام شرکت های کوچک نیاز به نقدینگی و گردش مالی دارند که در صورت رسیدگی به این امر تاثیرات آن را در اقتصاد کشور مشاهده خواهیم کرد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پورعرب

401/601

کد خبر: 738137

وب گردی

وب گردی