فلسفه کانت از نگاه  یک نویسنده رومانیایی

کتاب "کانت و فلسفه معاصر" اثر لوسین گلدمن نوسینده رومانیایی با ترجمه پرویز بابایى توسط نشر نگاه به چاپ سوم رسید.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب "کانت و فلسفه معاصر" نوشته لوسین گلدمن با ترجمه پرویز بابایى به تازگی توسط نشر نگاه به چاپ سوم رسید.

این کتاب شامل دو بخش مجزاست. بخش اول این کتاب شامل فلسفه کلاسیک و بورژوازى غربى، مقوله کلیت در تفکر کانت و دوره پیش‌انتقادى است و بخش دوم فلسفه انتقادى و مسائل آن، من چه مى‌توانم بدانم؟، من چه باید بکنم؟، من به چه چیز امیدوار باشم؟، اکنون ـ زیبایى، جاودانگى ـ خدا، نامیرایى، آینده ـ تاریخ، نتیجه و انسان چیست را شامل می شود.

لوسین گلدمن، نویسنده این کتاب در سال 1913 در بخارست، پایتخت رومانى متولد شد. او حقوق را در دانشگاه بخارست و فلسفه را در وین پیش از عزیمت به پاریس در 1934 گذراند. وى که در زادگاه خود با اندیشه مارکسیستى آشنا شده بود در وین با شرکت در کلاس‌هاى درس ماکس آدلر مارکسیست اتریشى، و مطالعه آثار مارکس و لوکاچ پیوند خود را با این اندیشه عمیق‌تر ساخت. گلدمن تحصیلات فلسفى خود را در سوربن ادامه داد. در 1942، جنگ وى را ناگزیر به ترک پاریس و عزیمت به سویس کرد. در سویس براى دومین بار در یکى از اردوگاه‌هاى پناهندگان زندانى شد و با وساطت دانشمند مشهور ژان‌ پیاژه آزاد شد. وى دو سال با ژان پیاژه در ژنو همکارى داشت و در این دوران کتاب حاضر را که تز دکتراى او در فلسفه بود؛ نخست به زبان آلمانى با عنوان انسان، اجتماع و جهان در فلسفه امانوئل کانت نوشت.

در گزیده ای از کتاب "کانت و فلسفه معاصر" می خوانیم:
هدف این اثر فراهم ساختن درآمدی بر فلسفه کانت است، نه شرح مفصل و جزء به جزء آن. به ویژه مایلم به آن نکاتی تاکید کنم که به عقیدۀ من، مغفول مانده یا بر اثر تعبیرات نوکانتی تحریف شده است....

این کتاب در 294 صفحه با جلد شومیز و قیمت 20 هزار تومان توسط نشر نگاه به چاپ سوم رسید.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 760688

وب گردی

وب گردی