ورود کمک‌های انسان‌دوستان سازمان ملل به وادی‌بردی در حومه دمشق

سازمان ملل از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه خود به منطقه وادی‌بردی در حومه دمشق سوریه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد: کاروان کمک‌های انسان دوستانه بین المللی 3 روز پیش به منطقه وادی بردی در حومه دمشق وارد شد و در پی آن بسته های مواد غذایی، آب آشامیدنی و برخی وسایل بهداشتی به دست بیش از 30 هزار فرد نیازمند در این منطقه رسید.

وی گفت: میزان ابزار جراحی و برخی وسایل پزشکی در این محموله‌ها بسیار محدود بود و حتی ارسال برخی اقلام پزشکی ممنوع بوده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: همچنان مناطق بسیاری وجود دارد که در محاصره هستند یا رساندن کمک های انسان دوستانه به آنها دشوار است. سازمان ملل به دلیل وضع ناامن و شرایط موجود در برخی از مناطق، نمی تواند به آنان کمک رسانی کند.

رسانه های معارض دولت سوریه نیز اعلام کردند: 20 کامیون حاوی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل شامل وسایل پزشکی و بهداشتی و لباس روز شنبه وارد منطقه وادی بردی شدند و پس از تخلیه بارهای خود، با همراهی هلال احمر سوریه از این منطقه خارج شدند.

منطقه راهبردی وادی بردی در حومه دمشق، که دربرگیرنده چشمه های اصلی آب شهر دمشق وهمچنین تامین کننده آب استان حلب است، پس از ماه ها درگیری میان نیروهای مسلح سوریه با تروریست های داعش، در بهمن ماه سال گذشته آزاد شد و عملیات بازسازی منابع آبی و بازگشت مردم به خانه هایشان در این منطقه پس از آن آغاز شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 765955

وب گردی

وب گردی