فرش قرمزی برای ترامپ در کار نیست

صدیق خان شهردار لندن در پاسخ به تقاضای کاخ سفید برای استقبال گرم از دونالد ترامپ در لندن گفت: در حالتی که مردم این شهر با سیاست های شخصی مخالف باشند پهن کردن فرش قرمز برای او کار صحیحی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، اولین حضور دونالد ترامپ در لندن با حواشی و اعتراضات بسیاری همراه بوده است. اعتراضاتی که ظاهرا موجب قهر رئیس جمهور آمریکا با انگلستان شده است. کاخ سفید پیش از سفر اخیر رئیس جمهور امریکا به فرانسه در پاسخ به پرسشی درباره زمان سفر بعدی دونالد ترامپ به لندن اعلام کرد: ممکن است آقای رئیس جمهور تا سال آینده به لندن سفر نکنند. سفر وی به یک استقبال گرم از سوی لندن بستگی دارد.

سخنانی که پیداست سرشار از نارضایتی های کاخ سفید نسبت به اعتراضاتی است که درباره دونالد ترامپ مطرح شده است.

صدیق خان، شهردار لندن درباره حضور احتمالی دونالد ترامپ در این شهر، به تشریح مسائلی پرداخت که می توان آن را پاسخ لندن به دونالد ترامپ تلقی کرد.

وی گفت: دیدار از لندن کمی متفاوت از دیدار از بسیاری از شهرهای دیگر جهان است. مردم لندن سیاست های آمریکا را پیگیری می کنند و نسبت به ترامپ شناخت دارند. لذا ممکن است که با بعضی سیاست ها مخالف باشند. در چنین شرایطی اگر با سیاستمداری مخالف باشند، تصور نمی کنم کار درستی باشد که دولت ما فرش قرمز زیر پای این سیاستمدار بیاندازد.

از طرفی ترزا می تنها چند روز پس از اولین حضور ترامپدر لندن، به واشنگتن سفر کرد و از وی دعوت کرده بود تا برای بار دوم به لندن سفر کند. این در حالی است که در جلسه اجلاس جی20 در هامبورگ نیز ترزا می مجددا از رئیس جمهور امریکا خواسته بود تا به لندن سفر کند و اینبار وعده دیدار با ملکه بریتانیا را نیز مطرح کرده بود.

شهردار لندن با تاکید بر اینکه این سخنان وی به مسلمان بودن یا نبود مربوط نیست در ادامه اظهار داشت: اگر کسی مرا متهم کند که این سخنان من درباره استقبال از ترامپ به مسلمان بودنم بر می گردد، من از تمدن و توسعه یافتگی غرب با او سخن می گویم و به این ترتیب نظرش را تغییر خواهم بود. من به جهان غرب افتخار می کنم اما این دلیل نمی شود که همه چیز دنیای غرب را تایید کنم. حالا آن می خواهد طرف مقابلم دونالد ترامپ باشد یا خبرنگار سی‌ان‌ان.

میزان خشم ترامپ نسبت به تظاهرات لندن زمانی بیشتر مشخص می شود که او در حساب توئیتر شخصی خود به شهردار لندن حمله کرد. رئیس جمهور آمریکا که کینه کنترل نکردن تظاهرات های مردمی لندن علیه خود را در دل داشت، حوادث تروریستی لندن را برای حمله به شهردار آن بهانه کرد: دستکم 7 کشته و 48 زخمی در یک حمله تروریستی! آنوقت شهردار لندن می گوید نگران نباشید!

شهردار لندن در پاسخ به دونالد ترامپ گفته بود: نگران نیستیم چون نیروهای پلیس کار آمدی داریم که تعدادشان را در لندن افزایش داده ایم.

801

کد خبر: 807834

وب گردی

وب گردی