سرعت رشد اقتصادی استان مرکزی از متوسط کشور بالاتر است

استاندار استان مرکزی در نشست مشترک شورای اداری استان با شهرستان ساوه، گفت: شرایط و سرعت رشد اقتصادی در این استان به عنوان قطب صنعت و تولید، از متوسط کشوری بالاتر است و این مهم برخاسته از سیاست های هدفمند در حوزه اقتصادی است.

به گزارش ایسکانیوز، زمانی قمی استاندار استان مرکزی با بیان اینکه اقتصاد مهمترین مسئله پیش روی کشور است، گفت: اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نسخه درمان و بهبود شرایط اقتصادی، رونق تولید و رفع مشکل اشتغال است که باید با جدیت در جهت تحقق آن تلاش کرد.

زمانی قمی گفت: راهبردهای اثربخش اقتصاد مقاومتی در چهار سال اخیر باعث شده که تراز تجاری استان مثبت شود که در سال های قبل کمتر سابقه داشته است.

استاندار مرکزی بیان کرد: نبض اقتصادی استان نشان می دهد مسیر حرکت به درستی ترسیم شده و با تلاش و حفظ وحدت بیشتر و استفاده از ظرفیت نیروی جوان تحصیل کرده می توان بر مشکلات فائق آمد.

وی گفت: 550 میلیون دلار ثبت سرمایه خارجی در سال های 94 و 95 در اقتصاد و دارایی استان مرکزی نهایی شده که این شاخص بیانگر رشد و بالندگی در زمینه تولید و حوزه استراتژیک صادرات است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در سال جاری 311 میلیون دلار صادرات و 115 میلیون دلار واردات داشته که ارزیابی این ارقام نشان از پویایی اقتصاد استان دارد.

وی گفت: هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 600 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان مرکزی پرداخت شده است.

استاندار مرکزی گفت: 230 هکتار زمین در شهرک های صنعتی استان مرکزی در سال قبل واگذار شده در حالی در استان اصفهان 130هکتار در همین مدت واگذار شده است و این مهم تلاش و اعتقاد راسخ تیم مدیریتی استان را در پویایی صنعتی بیان می کند.

وی افزود: با رسمیت دولت، فصل رقابت ها گذشته و اکنون زمان همکاری و مهربانی است و باید با وحدت و درسایه رفاقت برای پیشرفت کشور قدم های بلند برداشته شود.

زمانی قمی با بیان اینکه نگاه دولت بر حفظ و حراست از ظرفیت های موجود است، گفت:صیانت از واحدهای تولیدی فعال و حفظ اشتغال موجود، رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار و ایجاد سرمایه گذاری های جدید از اولویت های مجموعه دولت در استان است که در این مسیر اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

استاندار مرکزی گفت: رغبت بیشتر سرمایه گذاران برای حضور در استان مرکزی به ویژه در شهرستانهای ساوه و زرندیه به دلیل نزدیک بودن به پایتخت و مزیت ها و جاذبه های سرزمینی است و در این راستا باید نسبت به تامین زیرساختها اقدامات موثری انجام شود.

استاندارمرکزی با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه استان نیازمند تامین زیرساختهای لازم است،گفت: برای رفع بسیاری از مشکلات و تامین زیرساختها باید در حوزه عمل وارد شد و اقدام کرد، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه که در حال طی کردن تشریفات اداری در دولت است و قرارداد آن در ماه های آینده نهائی خواهد شد اقدامی مهم در راستای تامین برق کشور و استان است و بخش مهمی از زیرساختهای استان را تامین خواهد کرد.

زمانی قمی با اشاره به سرمایه گذاری 660 میلیون دلاری رنوی فرانسه در ساوه گفت: برای تحقق رشد اقتصادی8 درصدی نیازمند تحقق سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری هستیم که با سرمایه گذاری رنو فرانسه در ساوه بخشی از این سرمایه گذاری محقق خواهد شد.

وی با اشاره ورود تجهیزات لازم از اروپا برای احداث پتروشیمی خمین، گفت: امروز با پیگیری های انجام شده احداث پتروشیمی در خمین از روی کاغذ بودن به مرحله عملیاتی درآمده است و پیگیری های بسیاری از طریق ریاست جمهوری برای اخذ مجوز احداث شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی استان در خمین انجام شد تا این صنعت به دلیل مخاطرات زیست محیطی در شهر جداگانه ای احداث شود.

فرماندار شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: استفاده از آب سد کوچری یکی از مطالبات مردم شهرستان ساوه بود که با سفر هیات دولت و ریاست جهموری به استان این خواسته جامه عمل پوشید.

بهاروند بیان کرد: روند تکمیلی این طرح باید شتاب بیشتری بگیرد و انتظار می رود ادامه طرح آبرسانی به شرکت آب منطقه ای واگذار شود چرا که تجهیزات این نهاد به مراتب بیشتر و پیشرفته از از تجهیزات پیمانکار بخش خصوصی است و روند تکمیلی این طرح شتاب بیشتری به خود می گیرد.

وی اضافه کرد: قبل از سال 1392 بیش از نیمی از روستاهای شهرستان ساوه از نعمت گاز برخوردار بودند اما در چهار سال گذشته اقدامات بسیار موثری در این بخش انجام شد به طوری که هم اکنون بیش از 90 درصد روستاهای شهرستان ساوه از نعمت گاز برخوردار هستند و تا پایان سال نیز تمانی روستاها گازکشی می شود.

وی، نبود کنار گذر در شهر ساوه را از عوامل بروز حوادث رانندگی دانست و گفت: ساخت کنار گذر ساوه از سال گذشته آغاز شده و با تکمیل و بهره برداری از این طرح، از ورود کامیون ها و خودروهای سنگین به داخل شهر جلوگیری و میزان قابل توجهی از تصادفات محورهای این شهر کاسته می شود.

بهاروند راه اندازی خط آهن تهران - ساوه - همدان را یکی دیگر از خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در شهرستان ساوه عنوان کرد و گفت: این اقدام شایسته دولت یازدهم، علاقه مندی سرمایه گذاران برای حضور در شهرک های صنعتی ساوه را افزایش داده است.

وی اضافه کرد: سه گمرک ساوه، منطقه ویژه و نفت در ساوه فعالیت می کنند که 80 درصد واردات و 40 درصد صادرات استان از این سه گمرک وارد و خارج می شود.

فرماندار ساوه صادرات این شهرستان را در چهار ماه نخست امسال 147 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این مهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی یادآوری کرد: ساوه با برخورداری از ظرفیت های عظیم صنعتی، وجود شهرک ها و نواحی صنعتی برخوردار، نزدیکی به پایتخت و بازار مرکزی ایران و نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برای صادرات، مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، بنابراین از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار می رود نسبت به ارائه خدمات مطلوبتر به نواحی صنعتی این شهرستان برای ایجاد رضایتمندی سرمایه گذاران بیش از پیش تلاش کنند.

901

کد خبر: 827818

وب گردی

وب گردی