محبوبیت مکرون حتی از اولاند هم کمتر است

نظرسنجی ها نشان می دهد اغلب رای دهندگان فرانسوی از عملکرد امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور ناراضی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی ها نشان داد اغلب رای دهندگان فرانسوی از عملکرد امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور ناراضی هستند.

نظرسنجی مرکز ایفاپ (Ifop) تغییرموضع شدیدی را درباره رئیس جمهوری این کشور نشان می دهد که کمتر از چهار ماه پیش با اکثریت آرا در انتخابات پیروز شد.
این نظرسنجی که توسط مرکز ایفاپ برای روزنامه ژورنال دو دیمانش صورت گرفت نشان می دهد سطح نارضایتی از مکرون 57 درصد است که از نظرسنجی پیشین این مرکز در ماه ژوئیه 14 درصد بدتر است.
چهل درصد نیز نسبت به عملکرد مکرون ابراز رضایت کردند که نسبت به ماه ژوئیه 14 درصد کاهش نشان می‌دهد.
مکرون از زمان انتخاب خود دچار شکست‌هایی شده است از جمله در مناظره‌ای پارلمانی بر سر اصلاح قانون کار، بن بست با ارتش و نیز کاهش اعانه مسکن.
این نظرسنجی نشان داد نسبت کاهش محبوبیت مکرون از ماه مه تاکنون نسبت به فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه در مدت مشابه دوره ریاستش شدیدتر است. یکی دیگر از دلایل کاهش محبوبیت مکرون را می توان در این مورد دانست که وی تنها طی سه ماه گذشته 26 هزار یورو صرف گریم چهره خود کرده است.
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری فرانسه، هفته نامه لوپوئن فرانسه در شماره روز جمعه این هفته اعلام کرد رئیس جمهوری فرانسه از زمانی که در این کشور به قدرت رسیده است یعنی طی سه ماه 26 هزار یورو صرف گریم و آرایش خود کرده است. این خبر تا قبل از آنکه کاخ الیزه (نهاد ریاست جمهوری فرانسه) و اطرافیان رئیس جمهوری آن را تائید کنند در حد شایعه بود اما اکنون مورد تایید قرار گرفته است.
هفته نامه لوپوئن درشماره 24 ماه اوت اعلام کرد گروهی که کار گریم و آرایش رئیس جمهور را برعهده دارد دو صورت حساب یکی به مبلغ 10 هزار یورو و دیگری به مبلغ 16 هزار یورو برای کاخ الیزه فرستاده است.
این هفته نامه نوشت: ناتاشا 40 ساله که مسئول اصلی آرایش رئیس جمهور در این مدت سه ماه بوده است قبلا نیز یعنی هنگامی که مکرون وزیر اقتصاد فرانسه در دولت فرانسوا اولاند بود وظیفه آرایش او را برعهده داشته است.
لوپوئن در ادامه گزارش خود نوشت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز به نوبه خود هر ماه شش هزار یورو صرف آرایش و گریم خود و 10 هزار یورو نیز صرف کوتاه کردن مو و اصلاح صورتش می کرده است.
منبع: صداوسیما
802
کد خبر: 830549

وب گردی

وب گردی