قدم به قدم تا ایده آل کی روش

کارلوس کی روش با هدف جوان گرایی در تیم ملی قصد دارد شگفتی ساز جام جهانی 2018 روسیه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی روسیه با شکست ازبکستان صعود خود به جام جهانی را قطعی کند. این تیم به عنوان دومین تیم صعود کننده پس از برزیل جواز حضور به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه را بدست آورد. ایران در سال های 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه، 2006 آلمان، 2014 برزیل و 2018 روسیه توانسته جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کند.

تیم ملی ایران تغییرات چشمگیری را از جام جهانی 2014 برزیل داشته است؛ کی روش تیمی جوان تر، پویا تر و با انگیزه تر در کنار چند بازیکن باتجربه را تشکیل داده تا شگفتی ساز این دوره باشد. کی روش در دوره قبلی با ترکیب: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی،پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و احسان حاج صفی به میدان می رفت؛ اما در این دوره با تغییرات زیادی مواجه خواهیم شد، از غیبت شجاعی و منتظری تا حضور رضاییان و طارمی در ترکیب اصلی.

تیم ملی ایران روز پنجشنبه نهم شهریور ماه در ادامه این رقابتها در یک بازی تشریفاتی در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی فوتبال سوریه خواهد بود. به همین منظور فهرست بازیکنانش را اعلام کرده است؛

دروازه بان: علیرضا بیرانوند، حامد لک، علیرضا حقیقی

مدافع: سید جلال حسینی، محمد انصاری، روزبه چشمی، سعید آقایی، وریا غفوری، رامین رضاییان، مرتضی پور علی گنجی، میلاد محمدی

هافبک: امید نورافکن، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، علی کریمی، اشکان دژاگه

مهاجم: مهدی طارمی، مهدی ترابی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد، کریم انصاری فرد، سردار آزمون.

اگر بخواهیم این لیست را با لیست تیم ملی در جام جهانی 2014 مقایسه کنیم به تنها 7 اسم مشترک می رسیم.

* بازیکنان مشترک: علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، احسان حاج صفی، اشکان دژآگه، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد

* بازیکنانی مثل رحمان احمدی، دانیل داوری، مهرداد بیت آشور، هاشم بیگ زاده، امیرحسین صادقی، احمد آل نعمه، مهرداد پولادی، جواد نکونام، قاسم حدادی فر، رضا حقیقی و خسرو حیدری دیگری شانسی برای حضور در تیم کی روش را ندارند؛ اما شاید بشود آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، حسین ماهینی و پژمان منتظری را دوباره در لباس تیم ملی دید.

کارلوس کی روش با توجه به هدف گذاری برای جام جهانی، به تدریج میانگین سنی تیم ملی را پایین آورد؛ این کار مطابق با مفاهیم فوتبال و دانش مربیان بزرگ صورت می گیرد. انتخاب بازیکنان حق یک مربی است و هر کسی با توجه به تفکرات و انتظارات خود، بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می کند. نکته قابل توجه این است که هیچ لیستی همه را راضی نمی کند و همیشه موافقان و مخالفانی برای اسامی وجود دارد. امید است تیم ملی کشورمان موفق شود در جام جهانی 2018 روسیه شگفتی ساز شود.

601

کد خبر: 830924

وب گردی

وب گردی