ایجاد کیوسک یواشکی توسط عضو سابق شورای شهر یاسوج

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد گفت: سال گذشته عضو شورای سابق شهر یاسوج کیوسکی بدون مجوز را در مقابل بیمارستان بهشتی یاسوج ایجاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورای ترافیک گفت: وانت‌بارهای سیار از سمت اصفهان و شیراز به شهر یاسوج، ترافیک سنگینی را ایجاد کرده‌اند.

نیک اقبالی افزود: در گذشته برای ساماندهی وضعیت این وانت‌بارهای مکانی ایجاد شد، این درحالی است که ایجاد مکان مشخص برای دستفروشان در قانون و استانی صورت نگرفت، اما بازهم تعداد این وانت‌بارها رو به افزایش است.

وی بیان داشت: متاسفانه وانت‌بارها برای اینکه توسط پلیس شناسایی و جریمه نشوند، به قانون جسارت کرده و پلاک خودروی خود را می‌پوشانند، که این وضعیت نامناسب در شهر یاسوج به معضلی تبدیل‌شده است.

وی با بیان اینکه از مسئولان استانی و دستگاه‌های قضایی خواستارم تا هرچه زودتر برای ساماندهی این وانت‌ها دست به کار شوند، گفت: در آینده ساماندهی این وانت‌ها از دست مسئولان استانی بیرون رفته، و جمع‌آوری و برخورد با آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

نیک اقبالی بابیان اینکه دست‌فروشان شهر را به جمعه‌بازار دائمی تبدیل کرده‌اند، گفت: متاسفانه مأموران شهرداری یاسوج با بانوان دست‌فروش گیاهان کوهی برخورد می‌کند، اما با دست‌فروشان پوشاک قاچاق برخورد جدی نمی‌شود.

به گزارش کبنا، الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست نیز گفت: برای ساماندهی وانت‌بارها و دست‌فروشان سد معبر در سطح شهر یاسوج مسئولان استان و دستگاه قضایی باید به‌طور جد باهم متحد شوند.

گشتاسبی اظهار کرد: متاسفانه وقتی با دست‌فروشان و مخلان نظم شهر برخورد قانونی می‌شود، برخی با تجمع خود مقابل استانداری مدافع و دلسوز این افراد می‌شوند.

وی بیان داشت: برخی از وانت‌بارها برای اینکه توسط پلیس جریمه نشوند پلاک خودروی خود را مخدوش می‌کنند که با این افراد متخلف و مجرم باید برخورد قانونی شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی مأموران شهرداری گردآوری و برخورد با سد معبر است، گفت: باید با مخلان نظم برخورد و به‌صورت مرتب جریمه شوند.

وی با اشاره به کارت پارک در شهر یاسوج، اظهار کرد: فعالیت پارکبانان در سطح شهر یاسوج غیرقانونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: میوه‌های این دست‌فروشان غیربهداشتی است که ضروری است مراکز بهداشت و درمان برای سلامت عمومی مردم با این افراد برخوردهای لازم را داشته باشد.

به گزارش کبنا، سید کرامت‌الله فرج‌زاده معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در این نشست نیز بابیان اینکه کیوسک‌های شهر یاسوج ساماندهی شود، گفت: سال گذشته عضو شورای سابق شهر یاسوج کیوسکی بدون مجوز را در مقابل بیمارستان بهشتی یاسوج ایجاد کرد، که این کیوسک بعد از انتصاب سرپرست شهردار جدید به پارکینگ شهرداری انتقال یافت.

فرج‌زاده اظهار کرد: کیوسک‌های دارای مجوز در سطح شهر نیاز به تفکیک دارد، همچنین از فرمانداری آماری دارم که چندین کیوسک بدون مجوز در مسیر شهر سی‌سخت ایجادشده است.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذار کارت پارک مکان‌هایی را در شهر مشخص کرده و پارکبانان هزینه‌ای از مردم می‌گیرند، که این اقدام خارج از مصوبات قانون کارت پارک است.

وی بیان داشت: متاسفانه پیاده‌رو عابران در ورودی شهر یاسوج توسط مصالح‌فروشان اشغال است، که برای شهروندان سد معبر ایجاد کرده‌اند.

901

کد خبر: 847001

وب گردی

وب گردی