رونمایی از تمبر یادبود آقا نجفی همدانی

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت الله آقانجفی همدانی با بیان اینکه همدان مهیای برگزاری کنگره ملی آقانجفی در هفتم و هشتم دی ماه است گفت: کتاب‌های تفسیر و تقریرات آقا نجفی به همراه تمبر یادبود مفسر قرآن در همدان رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمدکاظم حجازی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره اظهار داشت: حرکتی که امام راحل از سال های 42 آغاز کردند منبعث از فرهنگی بوده است اساس آن در دین مبین اسلام بوده است.

حجازی بیان کرد: در طول سالیان قبل از انقلاب تا سال 57 ضمن تغییر نگاهی که در جامعه بوجود آمد و تفکر جدیدی در کشور شکل گرفت، انس و الفتی هم در بین اقشار جامعه ایجاد شد و نسلی که در سال 57 ثمره حرکت امانم را به نتیجه رساندند توانسته بودند با مدیریت امام راحل مسیر منطبق با معارف دین را برای جامعه به وجود آورند.

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی عنوان کرد: مکتب امام به اقتضای شخصیت‌هایی حاصل شد و جلوه‌گری کرد که آن ها در کنار امام(ره) و با همان معرفت و انس با معارف دینی توانستند حق را به ثمر برسانند و لذا برای شناخت انقلاب اسلامی و مکتب امام باید بتوانیم راه آن ها را ادامه دهیم و راه امام با فوت امام متوقف نمی‌شود و می‌توانیم مصادیق عینی کار را استمرار بخشیم و این کنگره در این راستا بنا نهاده شد.

حجازی با بیان اینکه این شخصیت علمی در مسیر همراهی با انقلاب هیچ گاه کم نگذاشتند گفت: شخصیت‌هایی که در مسیر تحقق نظام و انقلاب با امام(ره) همراهی داشتند از طیف‌های مختلفی بودند که آیت‌الله آقانجفی یکی از این شخصیت‌های شاخص و همراه بود.

وی تصریح کرد: فرهنگ انقلابی می‌تواند مسیر انقلاب را به هدف غایی خود برساند و در این راستا در مطالعه‌ای که در انقلاب اسلامی داشتیم جامعه در الگوپذیری از روحانیت در مباحث مختلف اجتماعی ثمره مطلوب‌تری داشت و بر این اساس با شخصیت مرحوم آقانجفی مواجه شدیم شخصیتی که سالیان متمادی در نجف اشرف و در محضر علمای بزرگی بودند.

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی بیان کرد: آثاری که از آقانجفی بر جا مانده بود شامل تفاسیر متعددی که از ایشان برجای مانده است که به مناسبت کنگره ملی، بازنویسی تفسیر قرآن ایشان به زبان فارسی در 18 جلد و بازنویسی تفسیر اصول کافی در 6 جلد که از نادرترین اقدامات این مفسر بزرگ بوده است انجام گرفته و در کنگره ایشان از آن رونمایی می‌شود.

حجازی اظهار داشت: تقریراتی هم که در مورد آیت‌الله نائینی از آقانجفی باقی مانده است به چاپ رسیده و برای تدریس در حوزه های علمیه به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: مسجدی که آیت‌الله آقانجفی در آن نماز می‌خواندند، مأمن جوانان شده بود به گونه‌ای که رزمندگان بعد از هر عملیات و در زمان فراغت خود با حضور در منزل و مسجد کولانج، با دیداری که با این شخصیت داشتند برای ادامه کار روحیه می‌گرفتند و آقا نجفی توانسته بود ارتباط تنگاتنگی را با جوانان برقرار کند.

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی اظهار داشت: 15 ماه گذشته نخستین جلسات کنگره در همدان با حضور علما برگزار شد و با توجه به اینکه تاکید علما و روحانیون بر این بود که به ابعاد علمی و فقهی آقانجفی پرداخته شود برگزاری این کنگره در سطح ملی پیش‌بینی شد.

حجازی با بیان اینکه این کنگره یک شورای سیاستگذاری دارد که در ردس آن وزیر ارشاد قرار دارد گفت: معاونت امور قرآنی وزارت ارشاد، رئیس حوزه علمیه استان همدان، نماینده ولی فقیه در استان، علی آقا محمدی، شیخ مهدی انصاری، دکتر مهدوی راد و غیره به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری حضور دارند ضمن اینکه شورای استان نیز به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و دبیری استاندار تشکیل شد.

وی با اشاره به تشکیل شش کمیته برای این کنگره بیان کرد: کمیته‌ علمی با مسئولیت آیت الله موسوی اصفهانی، کمیته تبلیغات با مسئولیت مصطفی رسولی، کمیته برنامه‌های جانبی با مسئولیت علی مالمیر، کمیته هماهنگی امور انتظامی و امنیتی با مسئولیت فرماندار همدان، کمیته فرهنگی پشتیبانی به مسئولیت فاضل عبادی و کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی به مسئولیت علی دهقان نیری مهیای برگزاری کنگره هستند.

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی بیان کرد: در کمیته علمی که می توان گفت محور اصلی این کنگره است حدود 65 مقاله علمی_ پژوهشی دریافت شد که از این تعداد 35 مقاله توانستند امتیازات لازم را در کنگره کسب کنند و از این تعداد 10 مقاله به عنوان مقالات ممتاز شناخته شدند.

وی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه میهمان برنامه صبح این کنگره هستند و بعد از ظهر روز نخست نیز مراسم برای حضور مدیران اجرایی استان تنظیم و برنامه‌ریزی شده است به گونه‌ای که مراسم عمومی و مردمی کنگره هفتم دی ماه در مسجد مهدیه همدان برگزار می‌شود.

حجازی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با آستان قدس رضوی نیز در روز جمعه مراسم ادای احترام به مزار اقا نجفی در مشهد مقدس با حضور 100 نفر میهمان کنگره از همدان برگزار می‌شود.

دبیر کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی با اعلام اینکه ویژه‌نامه‌ای در مورد مرحوم آیت الله آقا نجفی همدانی به چاپ می‌رسد،بیان کرد: با توجه به ملی بودن سطح این کنگره از مجموع رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری استان می‌خواهیم که تا در دو محور تبیین شخصیت علمی، اجتماعی، سیاسی و دینی آقانجفی و همچنین اطلاع‌رسانی کنگره همکاری داشته باشند.

حجازی عنوان کرد: چندین کتاب بازنویسی شده از این مفسر قرآن، کتابی در مورد شخصیت آقانجفی، دو مستند حدیث سرو و مستند دیگری از استان و همچنین تمبر یادبود آقا نجفی در کنگره رونمایی می‌شود ضمن اینکه در کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز اقدام قابل توجه علاوه بر انتشار اخبار کنگره در رسانه‌های استان افتتاحیه و اختتامیه کنگره از 5 شبکه ملی پخش می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کمیته برنامه‌های جانبی و پشتیبانی گفت: در کمیته پشتیبانی مقدمات لازم برای میزبانی از مدعوین پیش بینی شده و میهمانانی را از قم و تهران داریم و در کمیته فعالیت‌های جانبی هم برنامه‌هایی از عصر روز چهارشنبه تا جمعه مثل؛بازدید از موزه دفاع مقدس، گلزار شهدا و غیره پیش‌بینی شده است.

901

کد خبر: 889625

وب گردی

وب گردی